مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران:

انتقال گاز در استان‌های سیل‌زده پایدار است

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران از پایش مداوم خطوط انتقال گاز و ایستگاه‌های تقویت فشار گاز در استان‌های سیل‌زده خبر می‌دهد و می‌گوید هیچ مشکلی در روند انتقال و توزیع گاز وجود ندارد.

کد مطلب: ۹۰۶۲۸۴
لینک کوتاه کپی شد
انتقال گاز در استان‌های سیل‌زده پایدار است

به گزارش وزارت نفت، سعید توکلی، در تشریح وضع شبکه انتقال گاز کشور در استان‌های سیل‌زده گفت: با گشت و سرکشی که پس از هر بارندگی و سیل در شبکه انتقال گاز کشور انجام می‌شود و نیز همکاری شرکت انتقال گاز ایران با ستاد شرکت ملی گاز ایران، مجموعه گازرسانی و دیسپچینگ، تاکنون هیچ مورد انفجار یا آتش‌سوزی در خطوط فشار قوی انتقال گاز کشور رخ نداده است.

وی افزود: این سرکشی بی‌نظیر در مدت زمان محدود، نشان‌دهنده پایش، نگهداری و بهره‌برداری صحیح و همچنین واکنش سریع و اثربخش کارکنان شرکت انتقال گاز در شرایط اضطراری است.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با اشاره به بارش‌های بسیار شدید و جاری شدن سیلاب و رانش زمین در استان لرستان اظهار کرد: در اثر این بارش‌ها در هفته گذشته، بخشی از خط لوله گاز ۳۶ اینچ خرم‌آباد دچار آسیب‌دیدگی شد که با عملکرد مطلوب شیرهای قطع اتوماتیک LBV طرفین محل حادثه و قطع فوری جریان گاز، از هرگونه انفجار و آتش‌سوزی در خط جلوگیری شد و عملیات اصلاح خط نیز در کمترین زمان ممکن صورت گرفت.

توکلی ادامه داد: با تدبیر و سرعت عمل مجموعه نیروهای معاونت عملیات خطوط لوله و به خصوص مرکز بهره‌برداری خطوط لوله خرم‌آباد و باوجود کوهستانی بودن این نقطه از خط، بارش سنگین باران و برف و برودت هوا و همچنین مسدود بودن بیشتر راه‌های مواصلاتی، در یک اقدام ضربتی و با هماهنگی مدیریت بحران استان‌های همدان و لرستان، با انتقال تجهیزات و ادوات لازم و اعزام کارکنان مجرب، عملیات تعمیر خط در حداقل زمان ممکن و بدون قطعی گاز مشترکان، با موفقیت انجام شد و خط یاد شده در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار