استاندار سمنان:

بیش از ۲۲۰ واحد مسکونی کالپوش تخریبی است

سمنان (پانا) - استاندار سمنان، با اشاره به تخلیه ۱۱۷ واحد مسکونی در حسین آباد کالپوش وادامه تلاش برای اسکان مردم گفت: ۲۲۵ خانه این روستا تخریبی اعلام‌شده است.

کد مطلب: ۹۰۵۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۲۲۰ واحد مسکونی کالپوش تخریبی است

علیرضا آشناگر، در نشست شورای اداری استان سمنان با بیان اینکه در بحران رانش زمین روستای حسین‌آباد کالپوش میامی، مدیران کوتاهی نکرده و هر آنچه در توان داشتند را به منصه ظهور گذاشتند، ابراز داشت: هم‌اکنون ۱۱۷ خانه این روستا به‌طور کامل تخلیه شدند و لذا مقرر شد تا با اختصاص ۳۰ میلیون ریال به هر خانه این فرصت به اهالی داده شود تا خانه اجاره کنند.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه در بحران برف و کولاک ۲۰۰ تیر برق در بخش کالپوش دچار خسارت شد، اظهارداشت: با اعزام تیم‌های تخصصی شرکت توزیع برق، تلاش شد تا برق روستاهای کالپوش برقرار و از قطعی آب و نشستی گاز جلوگیری شود لذا از همان روزهای اول مدیران این دستگاه‌ها پای‌کار حضور داشتند.

وی بابیان اینکه علیرغم تداوم رانش زمین در حسین‌آباد تلاش شد تا آب و برق منطقه همچنان پایدار باقی بماند، ابراز داشت: از ۴۶۸ خانه بازرسی‌شده این روستا ۲۲۵ خانه تخریبی اعلام‌شده است که کار اسکان ساکنان با حضور نماینده ویژه استانداری در منطقه تسریع خواهد یافت.

آشناگر با اعلام این مطلب که با کاهش بارندگی از میزان شدت رانش زمین در منطقه کاسته شده است، افزود: اما این امر به‌هیچ‌عنوان قابل پیش‌بینی نیست و ساکنان می‌بایست نسبت به تخلیه خانه‌های خود در اسرع وقت اقدام و با نماینده ویژه استانداری همکاری لازم را داشته باشند.

استاندار سمنان بابیان اینکه فرماندار میامی به‌صورت دائم در منطقه حضورداشته و بحران را مدیریت می‌کند، اضافه کرد: با تأیید سازمان زمین‌شناسی و تعیین مکان مناسب برای ساخت‌وساز قطعاً کمک‌های بلاعوض به ساکنان داده می‌شود اما تا قبل از آن هیچ ساخت و سازی نباید بدون مطالعه در منطقه دایر شود و پیگیری قضائی موضوع حضور دستگاه‌های دولتی و به طبع آن مسکن برای مردم در این منطقه در دست اقدام است.

وی از امدادرسانی به یک هزار نفر در جاده‌های استان سمنان در بحران کولاک و برف و سیلاب خبردادوافزود: عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی، مردم و نهادها پیرامون این موضوع بسیار جای تقدیر است که توانستیم به بهترین شکل این بحران را پشت سر بگذارم بدون آنکه تلفاتی از برف و کولاک در استان سمنان گزارش شود.

آشناگر به سیلاب اخیر نیز اشاره کرد و بابیان اینکه ۱۳ دستگاه لودر، کامیون و خودروی آتش‌نشانی به لرستان و اهواز ارسال‌شده است، افزود: برای پیشگیری از سیلاب در استان سمنان باید اعضای کمسیون ۱۰۰ اجازه ساخت‌وساز در حریم رودخانه را ندهند و با این موارد به‌طور جد برخورد شود.

وی ضمن بیان اینکه با توجه به خسارات سیلاب و غیرقابل‌پیش‌بینی بودن حوادث فرمانداران باید موضوع بیمه روستایی را در استان سمنان پیگیری کنند، اضافه کرد: به‌منظور پیشگیری از سیلاب می‌بایست طرح‌های آبخیزداری در شهرستان‌ها نیز مورد پیگیری فرمانداران قرار گیرد.

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه سهم ۳۰ درصدی بانوان در تصدی پست‌های مدیریتی باید اجرا شود، ابراز داشت: قطعاً بانوان بسیاری وجود دارند که شایستگی انتخاب به‌عنوان رئیس، معاون، بخشدار یا دهیار هستند که فرمانداران باید برحسب شایسته‌سالاری این مباحث را نیز مدنظر خود قرار دهند.

وی بابیان اینکه انتخاب مدیران ضعیف باعث بروز مشکلات بسیاری می‌شود، تصریح کرد: مدیران باید از بین افراد کار بلد و باتجربه انتخاب شوند تا این امر به پیشرفت شهرستان بتواند کمک کند و همچنین استاندار باید در مرخصی‌ها و مأموریت‌های مدیران و فرمانداران در جریان قرار گیرد.

آشناگر عملکرد برخی دستگاه‌ها در حوزه جذب اعتبارات را خوب اما برای برخی دیگر نامطلوب دانست وادامه داد: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به جذب اعتبارات لازم حوزه خود تلاش کنند و همچنین برای پاسخگویی به مردم همواره حاضر و ناظر باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار