مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان:

در امداد رسانی تداخل وظایف نشود

سمنان (پانا) - مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان، بابیان اینکه باید از تمام ظرفیت‌های موکب‌های اربعین در امدادرسانی به سیل‌زدگان استفاده شود، ابراز داشت: از بدو بحران در استان گلستان موکب اربعین گرمسار به این منطقه اعزام و در حال ارائه خدمات است.

کد مطلب: ۹۰۵۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد
در امداد رسانی تداخل وظایف نشود

حسن اسلامی راد، در جلسه هماهنگی موکب‌های اربعین استان سمنان به‌منظور خدمات‌رسانی به مناطق سیل‌زده کشور به میزبانی سالن دارالمرحمه استانداری، ضمن بیان اینکه از روز گذشته موکب داران استان تأکید دارند که در بحث خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان، حضور فعال داشته باشند، ابراز داشت: جمع‌آوری کمک‌های مردمی باید در قالب یک اقدام متمرکز صورت گیرد تا تمامی امکانات و تجهیزات موردنیاز و مواد اولیه همانند اربعین، از آغاز بارگیری شود.

وی بابیان اینکه در خدمت‌رسانی و امداد رسانی به مردم و آسیب دیدگان مناطق سیل‌زده، به‌هیچ‌عنوان نباید تداخل وظایف صورت گیرد، اضافه کرد: در شهرستان‌ها می‌بایست محوریت خدمات‌رسانی با یک موکب برنامه‌ریزی شود و تمامی امکانات و تجهیزات موکب‌های دیگر در خدمت این موکب محور باشند.

شاهرود آماده برپایی موکب

معاون استاندار و فرماندار شاهرود نیز در این نشست بابیان اینکه برای امدادرسانی به سیل‌زدگان می‌بایست در درجه اول، نیازسنجی و مهم‌ترین ملزومات مردم مناطق سیل‌زده احصا شود، ابراز داشت: یکی از نیازهای اساسی منطقه لرستان، امکانات و تجهیزات دارویی محسوب می‌شود و در برخی مناطق امدادرسانی صرفاً به‌صورت هوایی امکان‌پذیر است.

محمد کرم محمدی بابیان اینکه لرستان در هشت سال دفاع مقدس از جمله استان‌هایی بود که بیشترین خدمات را به کشور ارائه داد، تصریح کرد: می‌بایست قرارگاهی برای موکب‌های استان سمنان در لرستان مشخص شود تا خدمات‌رسانی با انسجام بیشتری به انجام رسد.

وی اضافه کرد: بیش از دو هفته است که از شاهرود و به‌صورت خودجوش روزانه چندین هزار قرص نان و دیگر ملزومات به استان گلستان ارسال‌شده است و این بار نیز این آمادگی وجود دارد تا اقلام موردنیاز از سوی موکب داران این شهرستان تهیه شود.

برپایی چادرهای جمع‌آوری کمک در سمنان

فرماندار سمنان نیز در این نشست بابیان اینکه موکب داران در انتظار اعلام نیاز استان‌های سیل‌زده به‌منظور خدمات‌رسانی هستند، ابراز داشت: کمک‌های مردم سمنان در قالب انبوهی از امکانات و اقلام موردنیاز سیل‌زدگان جمع‌آوری و آماده اعزام است.

سیدعباس دانایی بابیان اینکه موکب‌های مرکز استان به‌منظور حضور در مناطق سیل‌زده آمادگی کامل دارند، اضافه کرد: با هماهنگی شهرداری و بسیج مستضعفان، چادرهایی در سطح شهر سمنان ایجاد و اقدامات مربوط به جمع‌آوری کمک‌های مردمی را به انجام خواهد رسید

علی‌اصغر مجد فرماندار دامغان هم در این نشست بابیان اینکه اطمینان دارم که مردم خیر این شهرستان در زمینه کمک به سیل‌زدگان از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد، ابراز داشت: اعضای موکب‌های اربعین در این شهرستان از تجارب بسیار ارزشمندی برخوردار بوده و هر زمان که نیاز به خدمات این عزیزان باشد، این آمادگی به‌صورت ۱۰۰ درصد با بسیج تمامی امکانات وجود دارد.

موکب‌های اربعین برخوردار از تجارب خوب

علی مؤیدی زاده فرماندار سرخه نیز در این نشست بابیان اینکه حجم اتفاقات و میزان دقیق خسارات و فاجعه سیل در لرستان هنوز هم در ابهام است، تصریح کرد: موکب شهرستان سرخه آمادگی دارد تا برای خدمات‌رسانی به مردم سیل‌زده به این مناطق اعزام شود و به‌عنوان پیشنهاد کارمندان ادارات می‌توانند در صورت علاقه‌مندی شخصی، یک روز از حقوق خود را در خصوص کمک به سیل‌زدگان اختصاص دهند.

داریوش طاهری فرماندار گرمسار هم در این نشست بابیان اینکه ستاد اربعین این شهرستان هم‌زمان باسیل گلستان فعال و کمک‌های مردمی به استان گلستان اعزام شد، افزود: آمادگی توزیع یک وعده‌غذای گرم در یک بازه زمانی ده تا پانزده‌روزه در مناطق سیل‌زده وجود دارد.

حسن ارگی فرماندار شهرستان مهدی‌شهر هم در این نشست بابیان اینکه حمایت استانداری از کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده درخور تقدیر است، ابراز داشت: مسئولان موکب شهرستان در دو بخش اسکان و تغذیه دارای تجارب بسیار خوب و مفید بوده و آماده اعزام به مناطق سیل‌زده هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار