رئیس سازمان بهزیستی کشور:

هزینه معیشتی مددجویان مناطق سیل زده سه برابر شد

تهران (پانا) -  رئیس سازمان بهزیستی کشور می‌گوید هزینه معیشتی افراد زیر پوشش در مناطق سیل زده کشور به سه برابر افزایش پیدا کرده و اکنون قابل برداشت است.

کد مطلب: ۹۰۵۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد
هزینه معیشتی مددجویان مناطق سیل زده سه برابر شد

به گزارش ایرنا، وحید قبادی دانا روز پنجشنبه در فرودگاه خرم آباد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کارت این افراد به میزان سه برابر مستمری دریافتی از 500 تا 1 میلیون و 500 هزار تومان شارژ شده است.
وی افزود: ‌اکنون مددجویان بهزیستی شهرهای لرستان از جمله پلدختر، دلفان، چگنی و معمولان روستاهای تابعه آن‌ها، مددجویان شهرهای گمیشان، آق‌قلا، سیمرغ و روستاهای تابعه آن‌ ها در استان‌ های مازندران و گلستان و همچنین مددجویان شهرستان دره‌ شهر ایلام می‌توانند این کمک هزینه را برداشت و استفاده می کنند.
قبادی دانا گفت: دیگر مددجویان شهرها و روستاهای سیل‌زده به صورت موردی سرشماری و از هفته آینده کمک هزینه برای آن‌ها واریز می شود.
وی تاکید کرد: وظیفه سازمان بهزیستی پیشگیری از حوادث و بلایا در معلولان ذهنی، جسمی حرکتی، ضایعات نخاعی، سالمندان و فرزندان آنان است.
قبادی دانا با بیان اینکه در مناطق سیل زده کشور این افراد به محل‌های امن منتقل شدند، اضافه کرد: 96 مرکز شبانه‌ روزی این سازمان در کشور مقابل سیل ایمن سازی شدند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: از 800 مرکز نگهداری سازمان بهزیستی در کشور 14 مرکز خسارتی بالغ بر 12 میلیارد تومان دیدند که باید جبران شود.
وی با اشاره به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه پنج میلیون تومانی برای تامین مایحتاج زندگی به مددجویان سیل‌زده کشور اظهار کرد: این تسهیلات از طرف بانک رفاه و بانک توسعه تعاون به مددجویان پرداخت می‌شود.
رئیس سازمان بهزیستی در خصوص مسکن مددجویان نیز اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیات وزیران، خانه‌های آسیب‌دیده از سیل در مناطق شهری 50 میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره و 12 میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت می‌کنند.
قبادی دانا گفت: سازمان بهزیستی 10 میلیون تومان کمک بلاعوض را برای ساخت مسکن مددجویان آسیب دیده از سیل علاوه بر کمک‌های دولت در نظر گرفته که به محض شروع عملیات ساختمانی توسط بنیاد مسکن به مددجویان پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه دولت 40 میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره و 10 میلیون تومان کمک بلاعوض برای مسکن روستایی تعیین کرده، افزود: سازمان بهزیستی برای روستاها نیز 10 میلیون تومان کمک بلاعوض اختصاص داده است.
رئیس سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردهای اولیه 3 هزار واحد مسکونی مددجویان بهزیستی بر اثر سیل تخریب شده که بایستی عملیات احداث آن‌ها توسط بنیاد مسکن آغاز شود.
بر اثر سیل روز دوشنبه 12 فروردین در لرستان رودخانه های این استان در شهرستان های مختلف طغیان و سد مروک درود نیز سرریز کرد ستاد مدیریت بحران استان قبل از وقوع سیل اطلاع رسانی وسیعی را انجام داد و به صدها هزار نفر از اهالی هشدار داده شد منزل خود را ترک کنند.
اکنون برق، آب و گاز بسیاری از مناطق شهری و روستایی قطع شده، پل های بسیاری در مسیرهای اصلی و فرعی فروریخته و بسیاری از روستاهای سیل زده از جمله در شهرستان پلدختر، دلفان، الیگودرز و دوره چکنی راه دسترسی ندارند.
مردم شهرهای پلدختر و معمولان و روستاهای اطراف حاشیه کشکان از 12 فروردین 24 ساعت و به مدت یک شبانه روز را بدون دریافت خدمات امدادی و هرگونه امکاناتی در پشت بام منازل یا کوه های اطراف گذراندند.
تمامی راه های ارتباط زمینی به منطقه قطع شده بود و شرایط جوی اجازه پرواز هوایی را نمی داد، اما از نخستین ساعات 13 فروردین با بهبود شرایط جوی و ایجاد یک راه دسترسی در مسیر آزادراه خرم آباد - پل زال کار امدادرسانی به مردم آغاز شده است.
برآورد اولیه از خسارت سیل اخیر در لرستان 15 هزار میلیارد ریال است و بر اساس اعلام پزشکی قانونی تا کنون 14 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند ولی هنوز گزارش رسمی مبنی بر تلفات جانی در پلدختر اعلام نشده است که همین می تواند ناشی از اطلاع رسانی خوبی باشد که قبل از سیل در این منطقه صورت گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار