شرکت 11000 دانش آموز آذربایجان شرقی در مرحله ناحیه ای منطقه ای جشنواره دانایی توانایی+ عکس

تبریز (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از شرکت 11 هزار دانش آموز استان در مرحله ناحیه ای منطقه ای جشنواره دانایی توانایی خبر داد.

کد مطلب: ۹۰۰۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد
شرکت 11000 دانش آموز آذربایجان شرقی در مرحله ناحیه ای منطقه ای جشنواره دانایی توانایی+ عکس

طاهر علمی در حاشیه مرحله ناحیه ای منطقه ای جشنواره دانایی توانایی در گفت و گو با خبرنگار پانا اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی بین نوجوانان و جوانان را یادآور شد و بیان کرد: مسابقات کتابخوانی دانش آموزان که با عنوان جشنواره دانایی و توانایی برگزار می شود اهدافی چون افزایش سرانه مطالعه دانش آموزی و ایجاد الفت و دوستی با کتاب را دنبال می کند.

وی ادامه داد: در مرحله آموزشگاهی این رقابت ها 120 هزار دانش آموز در سه مقطع ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه در سراسر استان با هم رقابت کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزود: در مرحله آموزشگاهی جشنواره دانایی توانایی، کتاب "درخت بخشنده" برای دوره اول ابتدایی، کتاب "پادشاه کوتوله ها و چل دردسر بزرگ" برای دوره دوم ابتدایی، کتاب "مهمان هایی با کفش های لنگه به لنگه" برای دوره اول متوسطه و کتاب "رفاقت به سبک تانک" برای دوره دوم متوسطه معرفی شد.

علمیتصریح کرد: برای مرحله ناحیه ای منطقه ای این رقابت ها که 11 هزار دانش آموز شرکت کردند کتب جنگ مسخره، پاپر، جاناتان مرغ دریایی و باغ کیانوش به ترتیب برای مقاطع دوره اول ابتدایی، دوره دوم ابتدایی، دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه معرفی شدند.

وی اضافه کرد: از مرحله آموزشگاهی تا استانی این جشنواره هر دانش آموز، 3 عنوان کتاب غیردرسی در طول سال تحصیلی مطالعه می کند و دانش آموزان راه یافته به مرحله کشوری 4 عنوان کتاب به انتخاب خود مطالعه می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار