12 پزشک اردبیلی برای آموزش دوره آب درمانی به ترکیه اعزام می شوند

اردبیل (پانا) - 12 پزشک عمومی استان اردبیل برای طی دوره آموزش آب درمانی و استفاده از تجربه های نوین به شهر استانبول ترکیه اعزام می شوند.

کد مطلب: ۹۰۰۶۵۹
لینک کوتاه کپی شد
12 پزشک اردبیلی برای آموزش دوره آب درمانی به ترکیه اعزام می شوند

این پزشکان با همکاری استانداری اردبیل و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان و در راستای تفاهم نامه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با دانشگاه دولتی استانبول به ترکیه اعزام می شوند .
این افراد شامل 6 پزشک زن و 6 پزشک مرد بوده و در طی دوره 6 ماهه، روش های آب درمانی را در دانشگاه استانبول ترکیه فرا می گیرند .
پزشکان اعزامی پس از اتمام دوره در مراکز آب درمانی استان در قالب قرارداد با بخش خصوصی مشغول به کار خواهند شد .
ثبت نام و پذیرش پزشکان متقاضی اعزام به ترکیه توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل آغاز شده است .
استاندار اردبیل در جلسه بررسی پروژه‌های سرمایه گذاری حوزه گردشگری استان، این اقدام را گامی بزرگ برای توسعه گردشگری سلامت در اردبیل عنوان کرد .
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان نیز در این زمینه گفت : آموزش پزشکان پیرو سفر استاندار اردبیل و بازدید از زیرساخت ‌های دانشگاه استانبول در حوزه آب درمانی در دستور کار قرار گرفته است .
نادر فلاحی تاکید کرد: آموزش پزشکان با هدف پایه‌ ریزی آب درمانی در اردبیل دنبال می‌شود و به زودی با مشارکت مراکز آموزش عالی استان، رشته تخصصی آب درمانی پزشکی در استان نیز دایر می شود .
حدود 120 دهنه آب معدنی گرم و سرد در استان اردبیل شناسایی شده است .
شهر سرعین با داشتن 22 دهنه آب گرم معدنی به عنوان مهم ترین کانون آب درمانی ایران شهرت جهانی دارد .
آب های گرم این شهر هر یک با خواص شیمیایی، درمانی و درجه حرارت متفاوت یکی از عوامل مهم جذب گردشگر به منطقه است .
مجتمع آب درمانی سبلان سرعین، آبگرم قره سو (اعصاب سویی)، چشمه گوز سویی (آب چشم)، آبگرم ژنرال (جنرال)، آبگرم گاومیش گلی، آبگرم پهنلو (پهن ‌سو)، آب درمانی بش باجیلار (پنج خواهران)، مجتمع آب درمانی سرعین ایرانیان، مجتمع هتل و آب درمانی قهوه سویی مهم ترین کانون های آب گرم سرعین است .
مشگین شهر در شمال اردبیل هم دومین شهر پر تعداد از نظر داشتن آبهای گرم محسوب می شود .
قینرجه، شابیل، موییل، قوتور سویی، نگین دودو، آخار باخار از جمله چشمه های آبگرم شهرستان مشگین شهر است .
سردابه در شهرستان اردبیل، قینرجه، سقزلو در شهرستان نیر و آبگرم خلخال سویی در شهرستان کوثر از جمله دیگر آب گرم های موجود در استان اردبیل به شمار می رود .
استان اردبیل به سبب داشتن این تعداد آبگرم معدنی به سرزمین چشمه های بهشتی معروف شده است اما این چشمه ها بیشتر به صورت سنتی و نیمه سنتی مورد بهره برداری قرار می گیرد .
کارشناسان معتقد هستند که آب های گرم استان اردبیل بیشتر برای آب تنی و شنا مورد استفاده قرار می گیرد و عمده مشتریان آن نیز با توجه به این ویژگی مسافران و گردشگران ارزان داخل کشور هستند .
گردشگران خارجی بیشتر به ویژگی های درمانی آب های معدنی توجه می کنند و به علت ضعف در این زمینه، چشمه های آبگرم استان اردبیل چندان پذیرای گردشگران با اهداف آب درمانی نیست .
به باور کارشناسان حوزه گردشگری، در صورت توسعه بخش درمانی آب های گرم معدنی، حوزه گردشگری استان اردبیل از تک فصلی بودن خارج شده و در تمام فصول پذیرای گردشگران داخلی و خارجی خواهد بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار