سمینار آموزشی با حضور دکتر فردوسی برگزار شد

تربیت بدون فریاد

سمنان (پانا) - سمینار آموزشی با موضوع «تربیت بدون فریاد» با حضور دکتر سیما فردوسی استاد و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، در سالن همایش های دانشگاه دامغان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۰۰۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
سمینار آموزشی با حضور دکتر فردوسی برگزار شد

سمینار آموزشی با موضوع «تربیت بدون فریاد» با حضور دکتر سیما فردوسی استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، به همت اداره انجمن اولیا و مربیان و جهاد دانشگاهی استان سمنان در سالن همایش های دانشگاه دامغان برگزار شد.

این سمینار با هدف آشنایی خانواده ها با مهارت های زندگی مبتنی بر سبک ایرانی اسلامی و تربیت فرزندان مبتنی بر آموزه های دین برگزار گردید.

دکتر سیما فردوسی با برشمردن انواع ویژگی های رفتاری والدین، افزود: رفتار والدین با فرزندان یا از روی محبت افراطی بوده یا به روش خصمانه است. در محبت افراطی والدین یا فرزندان خویش را آزاد می گذارند که ثمره آن بچه لوس می شود و یا محدود می کنند که نتیجه آن، بازماندن فرزند از رشد متعالی است. در روش خصمانه نیز اگر پدر و مادر، بچه ها را آزاد بگذارند ثمره آن خشونت طلبی فرزند خواهد شد و اگر بچه ها محدود شوند، افسردگی و خشم فرورفته کودکان نتیجه آن می شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران عنوان کرد: باید با فرزندان طوری برخورد شود که از والدین خود نترسند بلکه احترام بگذارند و حرف های خود را به پدر و مادر بگویند. بایستی با فرزندان با مهربانی برخورد شود و در هرحالی منطقی بود و برای صحبت ها و امر و نهی ها دلیل بیان شود.

وی در پایان صحبت های خود 4 نکته را به عنوان عوامل اعتماد به نفس فرزندان برشمرد و تأکید کرد: بچه ها باید از نظر ظاهری خود را قبول داشته باشند، در خانواده احساس کنند که به آنها اهمیت داده می شود و مورد احترام هستند، در جمع و اجتماع به بچه ها توجه بیشتری شده و با احترام با آنها برخورد شود و از لحاظ تحصیلی از اعتماد به نفس بالایی برخوردار باشند.

در بخش پایانی این سمینار، دکتر فردوسی به پرسش های حاضران شرکت کننده پاسخ داده شد.

گفتنی است؛ مسئولان استانی و شهرستانی و 1300 نفر از مدیران و اولیای مدارس شهرستان دامغان در این سمینار شرکت داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار