غفلت از ناهنجاری در مدارس ساختار اجتماعی را با چالش مواجه می کند
ارومیه(پانا)-امام جمعه میاندوآب گفت: غفلت نسبت به ناهنجاریها در مدارس علاوه بر نظام آموزشی، بنیان و ساختار فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه را نیز با چالش جدی مواجه می کند.
حجت الاسلام حمید حسن زاده در آیین تجلیل از فعالان و پیشکسوتان پرورشی در تالار امام خمینی (ره) این شهرستان افزود: آسیب های اجتماعی در جامعه رو به رشد و نگران کننده است و باید در این رابطه با هوشیاری کامل رفتار شود.
وی اظهار داشت: لازمه برقراری ارتباط مناسب بین مربیان پرورشی و دانش آموزان این است که مربیان باید با عمل و کردار خود این باور را در دانش آموزان نهادینه کنند که به مربی پرورشی نیاز دارند.
وی با بیان اینکه مربی پرورشی با روح و روان دانش آموز سر و کار دارد و معلمان دیگر با جسم و اندیشه آنان، افزود: مربی و معلم پرورشی حلقه اتصال خانواده، جامعه و مدرسه بوده و مشاور امین برای اسرار نهفته در دل جوانان است.
حجت الاسلام حسن زاده بیان کرد: در جایی هم که ارتباط دانش آموز با معلم، خانواده و حتی دوستانش قطع می شود، مشاوران پرورشی بهترین مرجع برای درد دل کردن دانش آموزان هستند.
وی بیان کرد: مربیان پرورشی باید به رسالتی که برعهده آنان است، به خوبی عمل کنند و تنها راه این موضوع ارتباط دادن دانش آموزان به امور پرورشی و تربیتی می باشد.
حجت الاسلام حسن زاده گفت: مربیان پرورشی و تربیتی باید تلاش کنند در کنار آموزش های مختلفی که به دانش آموزان ارایه می شود، فضای بانشاط و شاداب را در مدارس گسترش دهند.
مدیر آموزش و پرورش میاندوآب نیز با بیان اینکه آموزش و پرورش در ایران قدمت بسیار طولانی دارد، اظهار داشت: آموزه های دینی، حساب و کتاب، معاد و خواندن و نوشتن پیش از آن که حالت رسمی پیدا کند، به صورت غیررسمی در ایران دارای ارزش بود.
بهروز تقی نژاد با اشاره به اینکه روحانیان و معلمان ۲ گروه مرجع در ایران هستند، بیان کرد:هدف آموزش و پرورش در هر جامعه تلاش نسل امروز با تمام توانایی برای آینده است، تا نسل آینده متخصص، معتقد و بهتر روی پای خود بایستد.
وی با بیان اینکه برای تحقق این مهم باید شرایط و ساز و کارها آماده باشد، گفت: سند تحول بنیادین رویکردی کاملا تربیتی دارد و فصول ۱۲ گانه آن نیز بیانگر این است که دانش آموزانی متعهد و متخصص و دارای قابلیت اجتماعی و تعلیمات دینی تربیت شوند.
تقی نژاد اظهار داشت: در سند تحول بنیادین، مدرسه علاوه بر محور و مدرسه به عنوان کانون فرهنگی، اجتماعی و تربیتی و معلم به عنوان الگو و کاریزما تلقی شده است.
وی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین بهترین رویکرد را دارد، افزود: نقش آموزش و پرورش در آن سند، مدیریت تربیتی بیان شده و حدود ۱۳۲ کارگروه در این سند تعریف شده که در آنها به همه نیازهای اساسی دانش آموزان توجه شده است و مورد تاکید مقام معظم رهبری و رییس جمهوری است.
وی با تاکید بر اینکه کارآمد کردن مدارس در گرو همکاری و تعامل بیشتر نهادهای متولی است، بیان کرد: باید دانش آموزان در کارهای علمی و آموزشی به طور گروهی مشارکت و فعالیت داشته باشند و خود را در عرصه نشان دهند و در غیر اینصورت با مشکل مواجه می شوند.
ارسال دیدگاه