لزوم نظارت بیشتر و دقیق تر بر رفتار و عملکرد نمایندگان مجلس

اردبیل (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: اگر ثروت و قدرت نمایندگان مجلس مهار نشود فساد به بار می‌آورد.

کد مطلب: ۹۰۰۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد
لزوم نظارت بیشتر و دقیق تر بر رفتار و عملکرد نمایندگان مجلس

آیت الله سید حسن عاملی که در خطبه های نماز جمعه این هفته اردبیل در مصلای این شهر سخن می گفت ،با بیان اینکه دولت و مجلس اخیرا در موضوع انتخابات ورود کرده اند افزود:مجلس حساس ترین مرکز تصمیم گیری کشور است و در رشد و پیشرفت و یاعقب ماندگی کشور تاثیر فوق العاده دارد، بنابراین ما نباید در باره مصوبات مجلس در خصوص انتخابات ساکت باشیم،به نظر ما در قانون جدید انتخابات مجلس راهکارهای اصلی توانمند سازی مجلس از نظر دولت و مجلس مغفول مانده و به آن پرداخته نشده است .
او، از بین بردن حق دخالت نمایندگان در عزل و نصب مدیران وسفارش استخدام افراد از سوی آنان،برخورد شدید با پدیده زشت خرید رای مردم از سوی نمایندگان، بررسی ونظارت دقیق بر ثروت نمایندگان،نزدیکان و واطرافیانشان ورسیدگی کامل ودقیق به تخلفات انتخاباتی نمایندگان بعد از انجام انتخابات را ازجمله نکات مغفول مانده در قانون جدید انتخابات برشمرد وتاکید کرد:با اعمال این پنج مورد دیگر هیچ کاندیدا یا نماینده ای نمی تواند بزرگتر از حد و قواره خودش در جامعه ظاهر شودو ملت باید با مطالبه گری عظیم و وسیع فضا را برای طرح وتصویب این شروط آماده کند .
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و آغاز هفته احساس و نیکو کاری از نقش حیاتی این مجموعه تجلیل کرد و از اهالی استان خواست فقراء رادر سفره ها و امکانات خود شریک کنند .
عاملی با اشاره به روز درختکاری و حفظ منابع طبیعی گفت: برای استان ما عیب است که در این شرایط جغرافیایی وطبیعی مناسب سرانه فضای سبز مان کمتر از میانگین کشوری باشد .
او از حضور امام جمعه وجمعی از اهالی شهر اسالم استان گیلان در مراسم نماز جمعه اردبیل و پیوستن آنان به کمپین «نوروز را ساده و بی‌تکلف برگزارکنیم »تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار