برگزاری جشن نیکوکاری همزمان با سراسر کشور در مدارس فارس

شیراز (پانا) -مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس جشن نیکوکاری را تمرین تربیت اجتماعی برای دانش آموزان برشمرد و گفت: و دانش‌آموزان در این برنامه ایثار و گذشت را به صورت عملی می‌آموزند.

کد مطلب: ۸۹۹۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشن نیکوکاری همزمان با سراسر کشور در مدارس فارس

علی عسکر نجفی صبح امروز در آیین جشن نیکوکاری در شیراز افزود: در همین راستا برنامه ریزی مناسبی صورت گرفته تا تمام دانش‌آموزان در این برنامه شرکت کنند و نزدیک به 700 هزار پاکت اعانه برای جمع آوری کمکهای دانش‌آموزی در بین مدارس توزیع شده است.

به گفته‌ی وی، کلاس درس واقعی برای دانش‌آموزان همین است که امروز اینجا و در این مراسم می‌آموزند و این مراسم خود تربیت اجتماعی است.

نجفی با اشاره به کسب رتبه نخست کشوری توسط فارس در جشن عاطفه ها در سال گذشته ، گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، یکی از ابعاد مهم تربیتی دانش آموزان ، تربیت اجتماعی آنها است و جشن عاطفه در راستای تقویت مهارت های اجتماعی دانش آموزان برنامه ریزی شده است.

او افزود: در قالب این برنامه دانش آموزان مشارکت اجتماعی و مهرورزی را فرا می گیرند و برخی از دانش آموزان نیز به دلیل مشکلات مالی خانواده ها از کمک های سایر دانش آموزان بهره مند می شوند و اینگونه همه دانش آموزان ما متاثر از این مراسم هستند و این یک درس بزرگ برای جامعه است.

نجفی ادامه داد: سال گذشته نزدیک به 15 میلیارد تومان در فارس جمع آوری شد که از این میزان نزدیک به 7 میلیارد تومان آن را دانش‌آموزان کمک کرده بودند.

آیین نمادین جشن نیکوکاری با همت سازمان دانش‌آموزی و کمیته امداد در دبیرستان دخترانه امام علی (ع) ناحیه یک شیراز واقع در میانرود برگزار شد و به گفته‌ی مدیرکل آموزش و پرورش فارس مبالغ جمع آوری شده در بین دانش‌اموزان نیازمند توزیع می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار