اردبیل به استقبال بهار می‌رود/ آغاز نصب المان‌های نوروزی

اردبیل (پانا) - شهردار اردبیل گفت: با تمهیدات اندیشیده شده اردبیل آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است و با آمادگی کامل به استقبال بهار می رویم.

کد مطلب: ۸۹۹۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد
اردبیل به استقبال بهار می‌رود/ آغاز نصب المان‌های نوروزی

حمید لطف‌اللهیان با بیان اینکه اکیپ‌های خدمات شهری مناطق پنجگانه شهرداری پاکسازی ورودی‌های شهر را آغاز کردند، افزود: عملیات نورپردازی در ورودی‌های شهری با سرعت و دقت لازم در حال انجام است .

او از اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی هنری در آستانه عید نوروز خبر داد و یادآور شد: با هدف ساماندهی دست فروشان و کاهش ترافیک در هسته مرکزی شهر بازارچه نوروزی در شورابیل برپا شده تا در ساماندهی دست فروشان اقدامات مورد نیاز انجام پذیرد .

شهردار اردبیل از برگزاری جشن خانه تکانی با حضور مسئولان و نیروهای خدمات شهری خبر داد و افزود: هدف عمده از برگزاری جشن خانه تکانی شهری تنظیف و پاکیزگی شهر در آستانه بهار و نوروز ۹۸ است .

وی با بیان اینکه با نصب پرچم‌های خاص، المان‌ها و آذین‌بندی، فضاسازی‌های لازم انجام می‌شود، افزود: تجهیز نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی از دیگر ضرورت‌های شهری در ایام نوروز بوده که در دستور کار قرار گرفته است .

لطف‌اللهیان ادامه داد: با توجه به اینکه اردبیل به عنوان یکی از شهرهای گردشگر خیز استان محسوب شده و هرساله تعداد قابل توجهی مسافر و گردشگر را می‌پذیرد در راستای اسکان مسافران نیز کمپ‌هایی در پارک‌ها در نظر گرفته شده است .

او همچنین با اشاره به برگزاری جشن تکم گردانی در آخرین چهارشنبه سال یادآور شد: آئین‌های سنتی در شهر طی سالیان گذشته احیا شده و این مراسم که نمادی از طهارت و پاکی است با ساماندهی مناسب برگزار می‌شود .

شهردار اردبیل در ادامه یادآور شد: مانند سالیان گذشته ایستگاه‌های اطلاع رسانی ویژه مسافران در ورودی‌های شهر نصب شده که در آن علاوه بر اهدای بسته‌های فرهنگی و بروشورهای گردشگری، اطلاعات کافی به مسافران ارائه می‌شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار