سد آبخیزداری آذربایجان غربی در هفته منابع طبیعی افتتاح می شود

ارومیه(پانا)- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با اشاره به آغاز هفته منابع طبیعی از 15 اسفند ماه جاری گفت: همزمان با این هفته و روز 19 اسفند 149 سد آبخیزداری در استان افتتاح می شود.

کد مطلب: ۸۹۸۹۳۸
لینک کوتاه کپی شد
سد آبخیزداری آذربایجان غربی در هفته منابع طبیعی افتتاح می شود

میرصمد سیدموسوی افزود: برای اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری آذربایجان غربی از محل صندوق توسعه ملی بالغ بر 210 میلیارد ریال اعتبار اختصاص و پایان یافته است.


وی اظهار داشت: عملیات آبخیزداری شامل اقدامات بیولوژیکی و بیومکانیکی است که در 132 هزار هکتار از عرصه‌های ملی استان اجرا شده است.


وی ادامه داد: این میزان عملیات در 20 حوضه آبخیزداری نقاط مختلف استان به اجرا در آمده است.


وی اضافه کرد: اجرای طرح های آبخیزداری مانع از رسوب و فرسایش خاک می شود و این مهم در توسعه حفاظت از خاک، افزایش منابع آب های زیرزمینی و توسعه بسترهای اقتصادی و اجتماعی بسیار اثرگذار است.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی بیان کرد: ارومیه، خوی، چالدران، ماکو، چایپاره، اشنویه، نقده، تکاب، میاندوآب، بوکان، پیرانشهر، شاهین دژ و سردشت شهرستان هایی هستند که طرح های آبخیزداری در راستای ذخیره مناسب و کاهش هدررفت آب در استان اجرا شده است.


سیدموسوی اضافه کرد: ارتقای کیفیت پوشش گیاهی، افزایش تولید علوفه و ظرفیت مراتع و جلوگیری از فرسایش خاک و هدررفت آب از اهداف اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری در استان است.


وی گفت: علاوه بر افتتاح طرح های آبخیزداری همزمان با هفته منابع طبیعی 200 هزار اصله نهال در سطح این استان غرس می شود.


وی افزود: این تعداد نهال از نوع مثمر و غیرمثمر بوده که در بین دانشگاه ها، نهادهای نظامی، هلال احمر، بسیج سازندگی، مصلاها و سازمان های مردم نهاد توزیع می شود.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی اظهار داشت: نهال های غیرمثمر جنگلی از نوع صنوبر، سرو خمره ای و نقره ای و نهال های مثمر از نوع سماق و سنجد است.


وی منابع طبیعی را بزرگترین سرمایه ملی را شعار امسال هفته منابع طبیعی عنوان کرد و افزود: مشارکت مردمی اصل اول در حفاظت و احیای عرصه های ملی است و تمامی تلاش ما بهره گیری از توان مردمی در حفاظت از منابع ملی است.


سیدموسوی روز ملی درختکاری، منابع طبیعی مردم، احیا و توسعه جنگل‌ها و مراتع، منابع طبیعی، مردم، ائمه جمعه و جماعت، منابع طبیعی، مردم و حفاظت و حمایت، منابع طبیعی، مردم، آبخیزداری و مقابله با سیل و خشکسالی، منابع طبیعی، مردم، بسیج و همیاران طبیعت و منابع طبیعی، مردم و مجامع علمی و دانشگاهی را از عناوین روزهای هفته منابع طبیعی امسال عنوان کرد.


وی اضافه کرد: برنامه های این هفته با هدف ترویج فرهنگ منابع طبیعی و استفاده از مشارکت مردمی و نهادهای دولتی و غیردولتی در حراست از عرصه های ملی اجرا می شود و هدف اصلی ما شرکت دادن مردم در حفظ و احیای عرصه های ملی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار