تاوان جاسوس خواندن روحانی؛ دولت از کریمی‌قدوسی شکایت می‌کند

تهران (پانا) - معاون حقوقی رئیس‌جمهوری از شکایت دولت از نماینده اصولگرای مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی به دلیل جاسوس خواندن رئیس‌جمهوری خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۸۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
تاوان جاسوس خواندن روحانی؛ دولت از کریمی‌قدوسی شکایت می‌کند

جواد کریمی‌قدوسی، نماینده اصولگرای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اخیر در جریان اظهاراتی مدعی شده بود که سپاه پاسداران صوت گفت‌و‌گوی تلفنی حسن روحانی، رئیس‌جمهوری کشورمان، با جاسوس MI6 را برای او پخش کرده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی اطلاعیه‌ای این اظهارات عضو جبهه پایدارای مجلس شورای اسلامی را چند ساعت بعد تکذیب نکرد. سپاه پاسداران همچنین تصریح کرد که حق پیگیری حقوقی برای این نهاد محفوظ است.

امروز (شنبه) لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهوری در اظهاراتی به این مسأله پرداخت او در حالی که ادعای برخی افراد و جناح‌های سیاسی را مبنی بر اینکه دولت به صورت مداوم در حال شکایت است، رد کرد.

او در جریان گفته‌های خود که برنا آن را منتشر کرد، بیان کرد: «مبنای دولت مدام شکایت کردن نیست. ما شورای نظارت بر دعاوی شکایت را درست کردیم، خیلی از ادعاها حرف صحیحی نیست اما وقتی آثار آن از نظر تخریب روحیه مردم و از بین بردن امید و سرمایه اجتماعی گسترده نباشد، آن را کنار می گذاریم یا به دلیل ملاحضات جانبی مطرح نمی‌کنیم.»

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری ادامه داد: «در مواردی که مسایل مطرح‌شده خلاف واقع بوده و سرمایه اجتماعی، دولت و حکومت را زیر سوال می‌برد مطرح و پیگیری می‌کنیم زیرا ضرر و زیان آن برای کل کشور است.»

او در مورد توهین به رئیس‌جمهوری که قوه‌قضاییه به عنوان مدعی‌العموم ورود کرده است، گفت: «قبلا هم چند باری پیگیری کردیم الان هم مجدد شکایتمان را طرح و پیگیری می‌کنیم. گمان می کنم دستورش را من داده‌ام و طرح هم شده است.»

جنیدی در بخش دیگری از اظهارات خود به گفته‌های کریمی قدوسی پرداخت و یادآور شد: «دو سه مورد شکایت از اقای کریمی قدوسی انجام شده است. یکی از شکایت‌ها منجر به صدور کیفرخواست شد و از این منظر متفاوت بود و قدمی هم پیش رفت اما بعد متاسفانه قرار موقوفی تعقیب صادر شد که آن را مجدد مورد اعتراض قرار دادیم و شکایت در مرحله بالاتر، باید به دیوان کشور برود.»

او همچنین بیان کرد: «ادعای آقای کریمی قدوسی درباره جاسوس خواندن رئیس‌جمهوری بررسی و باتوجه به آثار آن اعلام شکایت می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار