هفته تربیت اسلامی  راز ماندگاری امور تربیتی است

سبزوار (پانا) - ​​​​​​​معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش سبزوار گفت: هفته تربیت اسلامی  راز ماندگاری امور تربیتی است

کد مطلب: ۸۹۶۴۴۱
لینک کوتاه کپی شد
هفته تربیت اسلامی  راز ماندگاری امور تربیتی است

علی مهر آرا، با تبریک آغاز هفته تربیت اسلامی و گرامیداشت روز امور تربیتی اظهار داشت : امورتربیتی شجره طیبه‌ای است که به پشتوانه اندیشه‌های رفیع و انسان ساز بزرگان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در گستره آموزش و پرورش کشور روئید و برکات معنوی آن، جان و دل گل‌های بوستان عشق و ایثار و جویای ارزش‌های دینی و انقلاب را شور و شعور بخشید.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش سبزوار یکی از مهمترین اهداف والا ی مکتب حیاتبخش اسلام را ساختن انسان کامل و رساندن او به قرب الهی و حیات طیبه دانست و ادامه داد: نام گذاری این هفته همزمان با تاسیس این نهاد مقدس با درایت شهیدان رجایی و باهنر باعث شد تا شاهد رشد نهال پرثمر انقلاب و اسلام در دل مدارس باشیم .

وی حضورمربیان پرورشی در مدارس را باعث رشد اجتماعی ، فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان عنوان کرد و ادامه داد: مشارکت پذیری همراه با مسولیت پذیری در برنامه های فرهنگی ، ورزشی و توجه به استعدادهای دانش اموزان برای رسیدن به هداف تربیتی مقوله مهمی است که مربیان در مدارس به آن توجه می کنند.

وی گستره فعالیت های فرهنگی را منوط به مدارس ندانست و ادامه داد: مربیان امور تربیتی حتی در ساعات خارج از وقت مدرسه و در برنامه های اردویی ، فرهنگی و مناسبتی گوناگون در روزهای غیر مدرسه تلاش وافری را برای همراهی ، همدلی و همسویی مدارس با دانش آموزان دارند .

مهر آرا ظرفیت های موجود در مدارس را یاد آور شد و گفت: همسویی انجمن های مختلف آموزشی ، گروههای علمی ، انجمن های اسلامی دانش اموزان ، سازمان دانش آموزی ، گروههای فرزانگان و پیشتازان و بسیج دانش اموزی تنها با تلاش مربیان پرورشی در مدارس محقق خواهد شد .

وی ضمن تبریک هشتم اسفند سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی خاطر نشان کرد: این مدیریت همچون سنوات قبل برنامه های مختلف ورزشی ، قرانی و جشنواره های مختلف را برای گرامیداشت این هفته در سطح مدارس ترتیب داده است .

او اظهار امیدواری کرد امور تربیتی همچون گذشته با قوت در مدارس اهداف تربیتی و رشد و بالندگی دانش اموزان در حوزه های مختلف فرهنگی ، اعتقدی و اجتماعی را انجام دهد.

رمضانعلی حداد یکی از پیشکسوتان سبزوار نیز در سخنانی با بیان این مطلب که برنامه های تحولی بدون نظر و مشورت معلمان و مربیان پرورشی در آموزش و پرورش میسر نخواهد شد تاکید داشت : برای دستیابی به آموزش و پرورش پیشرو باید موقعیتی فراهم شود که درآن فکر جمعی و طرح ریزی گروهی با محوریت مدارس شکل گیرد .

رمضانعلی حداد با اشاره به تشکیل شورای مشورتی امور تربیتی متشکل از پیشکسوتان و مربیان جوان گفت: این مجمع فرصتی برای ارائه عقاید و آرای سودمند آنان بوده تا مطالبه گری فرهنگیان و ارائه برنامه های اقدامی برای بهبود فعالیت های پرورشی به هم اندیشی برای تعالی تعلیم و تربیت تبدیل شود .

این پیشکسوت حوزه امور تربیتی و پرورشی در ادامه به بزرگداشت سالروز تاسیس امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی اشاره و افزود : نکوداشت هفته تربیت اسلامی ، تقویت و ترویج نهاد امور تربیتی در جامعه و شناسایی و قدردانی از فعالان امور پرورشی و فرهنگی به استناد راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش طرح ریزی شده است و در این راستا می توان برنامه های مدون و جامع برای فعالیت های فوق برنامه ، اردویی و فرهنگی و هنری و مذهبی برای دانش آموزان تدارک دید

حداد با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت در مجموعه تعالیم اسلام جایگاه خاص و زیربنایی خود را دارد، گفت: مربی تربیتی را محوری‌ترین، و تاثیر گذار ترین عضو مدرسه است و باید جایگاه واقعی خود را با دانش وگفتار، ورفتار خود در بین دانش آموزان تثبیت و نقش الگویی خود را برای ایفای این رسالت سنگین بخوبی ایفا نماید .

وی در پایان از مسولان خواست تا از پیشکسوتان به عنوان گنجینه های سی سال تلاش و خدمت در برنامه های آموزش و پرورش به انحا مختلف استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار