برگزاری همایش ˝آشنایی با فرصت و چالش های فضای مجازی˝ در استان کرمانشاه

خبرگزاری پانا: همایش ˝بررسی فرصت ها و چالشهای فضای مجازی˝ با حضور مدیران سایت ها و وبلاگهای استان کرمانشاه برگزار شد.

کد مطلب: ۸۹۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه صبح امروز همایش بررسی فرصت ها و چالشهای فضای مجازی با حضور مدیران نشریات و خبرگزاری ها ، مدیران سایتها و وبلاگهای استان و مسئولین ادارات، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، پلیس فتا، صنایع صنعت- معدن- تجارت و استانداری برگزار شد.


مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: فضای مجازی و سایبری هم اکنون یکی از نقاط هدف گذاری شده توسط دشمنان است و باید در زمان انتخابات مورد توجه بیشتری قرار گیرد.


حجت الاسلام محمد آفتابی در همایش یکروزه گفت: مردم که همواره درصحنه های مهم حضور خود را به اثبات رسانده اند و در صحنه انتخابات آتی نیز به اثبات می رسد.


وی با اشاره به اینکه در گروه کسانی که در ظاهر با خدا دوست و در باطن با خدا دشمن هستند، گفت:امید است جزء کسانی نباشیم که از هوای نفس پیروی می کنند و آرزوی دشمن را برآورده می کنند.

وی با تاکید براینکه این مسائل از جنبه های مختلف سیاسی و اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: هیچگاه نباید این مسائل را در بحث انتخابات ریاست جمهوری که حماسه بزرگ دیگری است از نظر دور کنیم.

.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه به بحث دین گریزی و عوامل اجتماعی و دانش اجتماعی در این زمینه اشاره کرد و گفت: توجه به سه پدیده در حوزه خانواده، اقوام و دوستان و همچنین اجتماع و در نهایت حوزه مجازی در بحث دین گریزی تاثیرگذار است.


آفتابی به بررسی پیرامون جرائم فضای مجازی که توسط کارشناسان این رشته مورد پیگیری قرار می گیرد، اشاره کرد و گفت: امروزه توجه به مسائلی از جمله فضای سایبری، شهروند سایبری، پول سایبری و ... که تنها مختص کشور ما هم نیست دارای مرز نبوده و جرائم بزرگی نیز در این زمینه و جود دارد که آشنایی به این جرائم برای هر کار بری لازم است.


وی به بحث انتخابات اشاره کرد و گفت : هر کشوری درچهار چوب قانونی خود در حوزه سایبری با متخلفان برخورد قانونی دارد که توجه و برخورد با این متخلفان در زمان انتخابات به شدت مورد توجه قرار گرفت و از اهمیت بالایی برخوردار است.

آفتابی گفت: دشمنان از هر وسیله ای برای ضربه زدن به این نظام کوتاهی ندارند و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و روشن کردن اذهان عموم مردم نسبت به مسائل و جرائم سایبری یکی از مهمترین کارهای مربوط حوزه به تبلیغات و رسانه است.


در ادامه این همایش نماینده پلیس فتا، نماینده دادستانی کرمانشاه و ممدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمانشاه مطالبی را در خصوص قوانین فضای مجازی و محتوای مجرمانه این فضا بیان داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار