مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در دوره توانمندسازی طلاب شاغل در آموزش و پرورش مطرح کرد:

مهمترین وجه اشتراک آموزش و پرورش و حوزه های علمیه، نهادینه شدن رویکرد فرهنگی و تربیتی در جامعه است

با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، معاون پژوهش و برنامه ریزی همکاری های حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل فرهنگی و تبلیغات دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان و همچنین طلاب و روحانیون شاغل در آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، دوره توانمندسازی طلاب شاغل در آموزش و پرورش و رابطین ستاد همکاری ها با مشارکت دفتر تبلیغات اسلامی در مرکز آموزش نیروی انسانی شهید کامیاب مشهد برگزار شد.

کد مطلب: ۸۹۵۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین وجه اشتراک آموزش و پرورش و حوزه های علمیه، نهادینه شدن رویکرد فرهنگی و تربیتی در جامعه است

قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: جایگاه حوزه های علمیه در جامعه جایگاه رفیعی است و قبل از پیدایش آموزش و پرورش، بسیاری از علوم توسط حوزه های علمیه تدریس می شده است و با ورود آموزش نوین در کشور، حوزه های علمیه بطور تخصصی تر در علوم و معارف دینی، تبیین معرفت دینی و پاسخ گویی به احکام و شبهات دینی فعالیت می کنند ضمن اینکه روحانیون از یک سو به دلیل داشتن دانش، آگاهی و تخصص در حوزه های دینی، فرهنگی، تربیتی، معنوی و معرفتی و از سوی دیگر بخاطر داشتن صداقت در گفتار و رفتارشان در بین عموم جامعه از اعتبار و اعتماد بالایی برخوردار هستند و همیشه به عنوان یک سرمایه ارزشمند اجتماعی محسوب می شوند.

وی ارتقاء سطح معنویت در جامعه را یکی از مهمترین اهداف روحانیون و حوزه های علمیه دانست و تاکید کرد: ارتباط بین آموزش و پرورش و حوزه های علمیه یکی از ضروریاتی است که در سند تحول بنیادین نیز مطرح شده است و در همین راستا، ستاد همکاری های بین این دو نهاد تشکیل شده تا آموزش و پرورش بتواند از ظرفیت های گسترده طلاب و روحانیون گرامی در مدارس بهره مند شود.

خدابنده اظهار کرد: رویکرد آموزش و پرورش یک رویکرد فرهنگی، تربیتی و اخلاقی است و طبق سند تحول بنیادین با تحولی که در اهداف و برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت صورت می گیرد این رویکرد فرهنگی، تربیتی و اخلاقی باید در جامعه نمایان و نهادینه شود و این موضوع مهمترین وجه اشتراک بین آموزش و پرورش و حوزه های علمیه است به همین دلیل اگر هم افزایی و همپوشانی بین این دو نهاد تربیتی و انسان ساز گسترش و توسعه یابد قطعا سریع تر به اهداف سند تحول بنیادین خواهیم رسید.

وی در پایان سخنانش برگزاری نماز جماعت در مدارس توسط ائمه جماعت، مدارس طرح امین، دادن مجوز مدارس غیردولتی به طلاب حوزه علمیه و برگزاری بسیاری از برنامه های فرهنگی و تربیتی را از جمله مهمترین مشارکت ها و همکاری هایی دانست که میان دستگاه تعلیم و تربیت و حوزه علمیه استان انجام گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار