نایب رئیس هیأت بانوان استان همدان مطرح کرد:

آرامش و تمرکز از مزایای ورزش تیر و کمان

همدان (پانا) - نایب رئیس هیأت تیر و کمان استان همدان حضور بانوان ‌در اکثر رشته های ورزشی را توأم با محدویت هایی بیان کرد و رشته ورزشی تیرو کمان را تنها رشته ای دانست که به دلیل استقبال بی نظیر بانوان و آمادگی جسمانی آن ها می تواند هم ردیف با آقایان در این رشته باشد.

کد مطلب: ۸۹۵۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد
آرامش و تمرکز از مزایای ورزش تیر و کمان

نایب رئیس هیأت تیر و کمان بانوان استان همدان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی پانا عنوان کرد: در سال های اخیر با برگزاری جلسات متعدد و استعداد یابی های انجام شده، در ورزش تیر و کمان بانوان رشد چشم گیری مشاهده می شود که در شهرستان های کبودرآهنگ، اسد آباد، تویسرکان، نهاوند و ملایر نیز با استقبال بی نظیری مواجه شده و به صورت حرفه ای دنبال می شود.

رؤیا تاج بخش ضمن اشاره به برگزاری لیگ استانی تیر و کمان در اواخر بهمن ماه اظهار کرد: در استان همدان ۱۰۰ تا ۱۵۰ کمان دار حرفه ای وجود دارد که از این تعداد ۲۵ نفر از سراسر استان برای حضور در مسابقات اعلام آمادگی کرده اند.
او بیان کرد: به دلیل ناشناخته بودن ورزش تیر و کمان بین بانوان، استقبال از این رشته ورزشی بسیار کم است اما در حال حاضر تعداد کمان داران سرخط بانوان از تعداد آقایان بیشتر است.
تاج بخش افزود: با برگزاری مسابقات مختلف در سطح استان، ایجاد فضای مناسب ورزشی و اطلاع رسانی به موقع به ارگان ها و دانشگاه ها برای حضور در این مسابقات می توان بانوان را به ورزش تیر وکمان علاقمند کرد.
او در ادامه گفت: با هماهنگی آموزش و پرورش نواحی ا و ۲ مربیان استعدادیاب جهت شناسایی دانش آموزان مستعد در مدارس حضور پیدا کرده و در صورت تمایل خانواده ها و مدیر مدرسه این افراد بعد از انجام تمرین های لازم جهت شرکت در مسابقات معرفی می شوند.
نایب رئیس هیأت بانوان تیر و کمان استان با بیان این که در تمام این سال ها حمایت های لازم جهت تقویت ورزشکاران در رشته تیر و کمان انجام گرفته است تصریح کرد: حضور بانوان در تمرین ها با توجه به زمانی است که خود ورزشکار تعیین می کند و هیأت همه تلاش خود را در راستای علاقمند کردن ورزشکاران به کار گرفته و در این راستا به طراحی سایت اختصاصی و استفاده از مربی های مجرب پرداخته است.
او در ادامه با اشاره به این که ورزش تیر و کمان بسیار پرهزینه است خاطر نشان کرد: هیأت برای ورشکاران که مبتدی هستند همه تجهیزات را در اختیار فرد جهت آموزش به صورت رایگان قرار می دهد اما در صورتی ورزشکار حرفه ای شود، باید تیرو کمانی مناسب با قد، وزن، توانایی جسمانی خود تهیه کند چرا که اگر تیر و کمان متناسب با استیل ورزشکار نباشد، دچار آسیب جسمانی شدید می شود.
او با تأکید بر این که ورزش تیر و کمان، آرامش فکر و تمرکز را برای فرد به ارمغان می آورد افزود: این ورزش محدودیت سنی ندارد و از آن جایی که بهترین سن برای شروع هر ورزشی دوران نوجوانی است افراد می توانند علائق خود را از همان دوران نوجوانی به عرصه ظهور رسانند البته این بدان معنا نیست که فرد بزرکسال نمی تواند این ورزش را شروع کند چرا که با توجه به انفرادی بودن این ورزش، فرد می تواند با داشتن آمادگی جسمانی در سن ۴۰‌ سالگی هم به تیم ملی دعوت شود.
تاج بخش در پایان گفت: علاقمندان ورزش تیر و کمان جهت ثبت نام می توانند روزهای زوج از ساعت ۳ تا ۶ بعدظهر به استادیوم شمسی پور مراجعه کنند.

معصومه جدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار