رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور:

فعالیت 11 هزار گروه جهادی جهت خدمت رسانی به مردم در کشور

سمنان (پانا) - رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، با بیان اینکه سال ۹۶ تنها شش هزار گروه جهادی برای خدمت رسانی به اقشار مردم وجود داشت، گفت: این رقم اکنون به ۱۱‌ هزار گروه افزایش یافته است.

کد مطلب: ۸۹۵۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 11 هزار گروه جهادی جهت خدمت رسانی به مردم در کشور

سردار غلامحسین غیب پرور، در حاشیه دیدار با آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در مسجد عابدینه این شهر، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی دو سال گذشته تا به امروز مسیر طرح اعتلای بسیج طی شده است و قاطبه مردم در جریان هستند، ابراز داشت: بسیج بر روی ریل خدمت‌رسانی قرار دارد که تعالی آن در خدمت به مردم و مردم‌سالاری دینی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، راه استمرار حیات انقلاب را حضور مردم دانست و گفت: خدمت به آن‌ها جزء مهم‌ترین وظایف ما در بسیج محسوب می‌شود.

غیب پرور تصریح کرد: اثر بخشی بسیج با توجه به جغرافیای هدف در خدمات رسانی به محرومان حاصل می شود، براساس برنامه ریزی ها قرار است خدمات رسانی این سازمان از این‌ به بعد در دوره زمانی سه تا پنج ساله به صورت مستمر در یک منطقه خاص از سوی هر پایگاه جهادی انجام شود.

وی اضافه کرد: آمار دقیقی از میزان خدمات ارائه شده بسیج به اقشار مردم وجود ندارد، اما میزان این تلاش ها در دهه های گذشته بی نظیر بوده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: در اجرای طرح های محرومیت زدایی از سوی این سازمان اعتبارها از سوی خیّران، سازمان بسیج مستضعفین و دولت تامین می شود.

غیب پرور با تاکید بر اینکه خدمت به مردم جزء مهم‌ترین وظایف بسیج است، گفت: در این راستا طرح اطلاع گروه‌های جهادی در دستور کار قرارگرفته است.

وی افزود: از جمله طرح‌های اعتلا موضوع طرح جهادی است که طی مدت مذکور از تعداد شش هزار گروه به ۱۱ هزار گروه افزایش رسیده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بابیان اینکه ایجاد یک گروه جهادی در هر پایگاه مقاومت برنامه‌ریزی‌شده است، ابراز داشت: هم‌اکنون ۵۰ هزار پایگاه مقاومت در سطح کشور وجود دارد که اگر این مورد راه‌اندازی شود، در هر محله یا روستا گروه جهادی خواهیم داشت که از مشکلات مردم گره‌گشایی می‌کنند.

غیب پرور خاطرنشان کرد: با فعالیت هر گروه جهادی در هر محله یا منطقه سبب می‌شود تا جامعه از یک قشر خدمت رسان مخلص بی‌هیاهو و بی‌مزد بهره‌مند شود.

وی با اشاره به نحوه فعالیت بسیج جامعه پزشکی در کشور خاطرنشان کرد: در خصوص بسیج جامعه پزشکی هم به حال به این صورت است که خدمات درمانی در قالب گروه‌های جهادی در نقاط محروم کشور دنبال می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار