مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان:

نرخ بازماندگان از تحصیل در استان سمنان، ۷ دهم درصد است

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان، نرخ بازماندگان از تحصیل در این استان را هفت‌دهم درصد عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم این میزان را به صفر برسانیم.

کد مطلب: ۸۹۴۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد
نرخ بازماندگان از تحصیل در استان سمنان، ۷ دهم درصد است

محمد دستورانی، در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان به میزبانی استانداری، ضمن بیان اینکه آموزش‌وپرورش استان بالاترین شاخص پراکندگی را در کشور به خود اختصاص داده و بااین ‌وجود در پوشش تحصیلی افراد، ۱۲ درصد از میانگین کشوری بالاتر است، تأکید کرد: نرخ بازماندگان از تحصیل در این استان فقط هفت‌دهم درصد است هرچند این میزان شاخص خوبی است اما برای صفر شدنش در تلاش هستیم.

وی بابیان اینکه شهرستان‌های سمنان، شاهرود و گرمسار بیشترین افراد بازمانده از تحصیل را به خود اختصاص داده‌اند، افزود: استان سمنان در حوزه نرخ جذب و پوشش تحصیلی دوره ابتدایی، رقم ۹۹.۲۳ درصد را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان همچنین گفت: براساس آمار اعلامی وزارت آموزش‌وپرورش، ۶۳۶ نفر بازمانده از تحصیل در استان شناسایی‌ و تاکنون ۴۸۹ نفر در مراکز آموزشی استان جذب نشده‌اند و نیاز است تا در خصوص این افراد برنامه‌هایی مدون و منظم به‌صورت ویژه اجرا شود.

دستورانی بیان کرد: استان سمنان ۹ دهم درصد از بودجه آموزش پرورش کشور را در اختیار دارد که نیاز است تا با توجه به وسعت و پراکندگی استان، این ‌میزان به ۱.۷ درصد افزایش یابد.

وی با ابراز اینکه آموزش‌وپرورش آمادگی دارد تا برنامه اجرایی انسداد مبادی بی‌سوادی را در استان به تصویب رسانده، تهیه و تدوین کند، افزود: امیدواریم تا با همکاری دستگاه‌ های حمایتی، کمیته امداد، بهزیستی و هلال احمر بتوانیم شرایط مطلوب را برای کودکان بازمانده از تحصیل فراهم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار