معلمی که با فداکاری دانش آموز را بر روی دوش خود از رودخانه عبور می‌دهد

پانا (یاسوج) - معلم جوان ۲۴ ساله‌ ای که در مدرسه قدس روستای سرگچ بخش دیشموک استان کهگیلویه و بویراحمد تدریس می‌کند با فداکاری دانش آموزان را بر روی دوش خود از رودخانه عبور می‌دهد تا به مدرسه برسند.

کد مطلب: ۸۹۴۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد
معلمی که با فداکاری دانش آموز را بر روی دوش خود از رودخانه عبور می‌دهد

صداقت تقی‌پور معلم جوان ۲۴ ساله‌ای است که درمدرسه روستای سرگچ بخش دیشموک در استان کهگیلویه و بویراحمد تدریس می‌کند و به جهت هم مسیری با این دانش‌آموزان که باید از این رودخانه عبور کند تا به کلاس درسش برسند با از خود گذشتگی چهار دانش آموز را بر روی دوش خود از رودخانه عبور می‌دهد تا به مدرسه برساند و از آموزش و تعلیم عقب نمانند.
این معلم فداکار بعد از عبور اعظم، علی، کانیا و محمد دانش آموزان این روستا از رودخانه آن‌ها را برای رفتن به مدرسه بدرقه می‌کند و خود برای رفتن به مدرسه‌ای که در آن تدریس میکند یک ساعت را در کوه‌های سخت گذر زاگرس پیاده روی می‌کند.

تقی پور بعد از اتمام کلاس درس یک بار دیگر این دانش‌آموزان را از رودخانه بر روی دوش خود عبور می‌دهد تا دانش آموزان بتوانند بعد از تعطیلی مدرسه به خانه برگردند.

او روزی ۸ بار از این رودخانه سرد و خروشان عبور می‌کند تا بتواند فراتر از علم آموزی به دانش آموزان درس ایثار فداکاری و همدلی بیاموزد.

مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد، به پاس این اقدام ارزشمند و نقش الگوی این معلم فداکار از وی تقدیر کرد.

روستای سرگچ از بخش دیشموک در فاصله ۱۱۰ کیلومتری از شهر دهدشت قرار گرفته است .

16 مدرسه در منطقه دیشموک صعب العبور و دارای جاده های خاکی است که برخی برای دسترسی به مدرسه باید از رودخانه عبور کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار