راوی راهیان نور:

دانش‌آموزان در اردوی راهیان نور از پالایشگاه نفت آبادان و موزه دفاع مقدس خرمشهر بازدید کردند

ساری (پانا) - عبدالله گرزین راوی دفاع مقدس در راهیان نور با بیان اینکه اردوی امسال زمینه علمی نیز داشته است، از بازدید دانش‌آموزان از پالایشگاه نفت آبادان و موزه دفاع مقدس خرمشهر خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۴۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان در اردوی راهیان نور از پالایشگاه نفت آبادان  و موزه دفاع مقدس خرمشهر بازدید کردند

دانش‌آموزان مازندران از بهمن‌ماه به اردوی راهیان نور اعزام شده‌اند. عبدالله گزرین یکی از راویان جوان دفاع مقدس که همراه کاروان راهیان نور دانش‌آموزی در مناطق عملیاتی جنوب حضور دارد، با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی اثربخش و معنویت‌زا برای دانش‌آموزان در اردوی راهیان نور دانش‌آموزان مازندرانی با معرفی شهید شاخص سال صورت گرفته است، گفت: «امسال ویژه‌برنامه‌های فرهنگی راهیان نور دانش‌آموزی همراه با دو نگاه بود، اول مخاطب‌شناسی و ذائقه‌شناسی دانش‌آموزان در سطح کاروان‌ها و دیگری تهیه بسته‌های فرهنگی متناسب با زائران نوجوان اعم از دانش‌آموزان دختر و پسر که برای دانش‌آموزان دختر کتاب «راز درخت کاج« درباره شهید دانش‌آموز شاخص سال زینب کمایی است، در نظر گرفته شد.»

او به بازدید دانش‌آموزان از یادمان‌های عملیاتی در طول مسیر اشاره کرد و ادامه داد: «در هر کاروان بسته‌های محتوایی با هدف تبیین دفاع مقدس به دانش‌آموزان ارائه می‌شود. بعد از زیارت یادمان‌ها نیز در اردوگاه هر شب رزمایشی برای زائران در نظر گرفته شده است. اگر شرایط جوی نامساعد باشد، در حسینیه شهید مدافع حرم محمد بلباسی برنامه‌های شاد و متنوع معنوی برگزار می‌شود.»

گرزین به نقش راویان و مقوله روایتگری هشت سال دفاع مقدس پرداخت و گفت: «راویان و روایتگری نقطه عطف یک راهیان نور محسوب می‌شود و اگر با مخاطب‌شناسی همراه باشد اثربخشی روایت را دوچندان می‌کند. چراکه تبیین هشت سال دفاع مقدس و نیز ارائه سبک و سیره شهدا به نسل‌های سوم و چهارم انقلاب، مهم‌ترین هدف راوی است اگر محتوای آن کارشناسی شده باشد، اثربخشی آن هم در دانش‌آموزان دیده می‌شود.»

این راوی جوان دفاع مقدس با اشاره به اینکه راوی علاوه بر تشریح مناطق عملیاتی باید به ابعاد معرفتی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بپردازد، افزود: «معنویت و عقلانیت در جنگ دو مقوله‌ای است که اگر راوی به تبیین درست آنها بپردازد، یقینا اهداف راهیان نور دانش‌آموزی به دست خواهد آمد.»

گرزین به حال‌وهوای دانش‌آموزن در راهیان نور نیز اشاره و بیان کرد: «امسال فضای جدیدی هم برخلاف سال‌های گذشته برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شد است و آن هم فضای علمی در راهیان نور بود که دانش‌آموزان از پالایشگاه نفت آبادان و موزه دفاع مقدس در خرمشهر بازدید کردند. با توجه به ارزیابی جدید از زائران، بازدید از این دو یادمان‌ها رضایت و توجه آن‌ها را در پی داشت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار