همزمان با دهه مبارک فجر:

اتاق بازی در 100 مدرسه آذربایجان غربی افتتاح شد

ارومیه (پانا)- معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: افتتاح اتاق بازی درراستای تربیت دانش آموزان و شکوفایی خلاقیت های آنان و ارتقای کیفیت یادگیری و عمق بخشی به آن است.

کد مطلب: ۸۹۲۲۲۸
لینک کوتاه کپی شد
اتاق بازی در 100 مدرسه آذربایجان غربی افتتاح شد

میر صادق جامعی در آیین نمادین افتتاح همزمان اتاق بازی مدارس در سراسر استان در مدرسه شهدای هسته ای مدیریت ناحیه یک ارومیه گفت: سند تحول آموزش و پرورش از رویکرد تربیتی برخوردار بوده و در استای اجرای ساحتهای ششگانه سند تحول بنیادین اتاق بازی افتتاح می شود.


وی افزود: این طرح جزو برنامه های رویکردی و کاملا تربیتی است و در ۱۰۰۰ مدرسه و ۱۰ استان اجرا می شود و در آذربایجان غربی در ۱۰۰ مدرسه اجرا میشود.
و ی گفت: از امروز فعالیت اتاقها شروع میشود این موضوع بیانگر توجه به یادگیری عمیق، شاداب و ماندگار است که دانش آموزان از پایه اول تا سوم و نو آموزان پیش دبستانی را شامل میشود .

جامعی گفت: آموزش توام با یادگیری از گذشته در نظام تعلیم و تربیت به صورت غیر مستقیم بوده و در کلاس درس معلمان آن را اعمال میکردند .


وی بیان کرد: در تمامی کلاسهای درس نمونه ای از این وسایل آموزشی وجود دارد ولی امروز آنها را در یک اتاق مستقل قرار میدهیم تا دانش آموزان دیگر هم بتوانند از دست سازه های سایرین بهره مند شده و استفاده کنند .

جامعی اصافه کرد: بازیهای بومی و محلی که در استان و محله و روستا وجود داشت انتقال دهنده و آموزش دهنده انواع مهارتها بوده و هستند و امروز علت درگیری خانواده ها با فضای مجازی و بازیهای هدفمند دوری از بازیهای مهارتی و پر تحرک و گروهی است.


وی ادامه داد: خانواده ها باید بتوانند دربازی با کودکان مفاهیم آموزشی را به فرزندان منتقل کنند و یادگیری پایدار را به آنان آموزش دهند.


وی با اشاره به نقش بازی در شکل گیری شخصیت کودکان بیان کرد: بازیها ابعاد مختلف ذهنی، عاطفی و شناختی کودک را رشد و پرورش میدهد.

در این آیین جامعی به همراه مدیریت ناحیه یک ارومیه و معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و جمعی از معلمان و اولیا از نمایشگاه دست سازه های دانش اموزان این مدرسه بازدید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار