امام جمعه زاهدان: انقلاب امام خمینی (ره) مانند حکومت پیامبر بود

زاهدان(پانا)_ به گفته نماینده ولی فقیه در استان، انقلاب سال ۵۷ با سکانداری امام راحل از جهات مختلف مانند حکومت زمان پیامبر بود زیرا تفکری که حضرت امام خمینی در هنگام ورود به ایران داشتند تفکری الهی بود.

کد مطلب: ۸۹۱۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه زاهدان: انقلاب امام خمینی (ره) مانند حکومت پیامبر بود

عباسعلی سلیمانی امام جمعه زاهدان در مراسم گلبانگ انقلاب ناحیه ۲ زاهدان اظهار کرد: به عقیده امام خمینی رحمت الله علیه در سال ۴۲ سربازان واقعی انقلاب کودکان خردسال بودند که بعدها در سال ۵۷ توانستند انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند از این روی بیشترین سهم در این پیروزی ازآن جوانان و نوجوانان است.
او تصریح کرد: امروز نقش بانوان در جامعه ما به مراتب بهتر از زمان قبل از انقلاب است به طوری که بیشتر موفقیت‌ها متعلق به دختران و بانوان است و بر اساس آمار ۶۴ درصد ورودی دانشگاه‌ها خانم‌ها هستند.
آیت الله سلیمانی ادامه داد: در انقلاب اسلامی بانوان نقش محوری و تدریجی پیدا کردند که در زمان حکومت پیامبر هم به همین گونه بود و عدالت بین زن و مرد در حالت تعادل قرار گرفت.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان عنوان داشت: در دوره قبل از انقلاب بانوان به دو گروه تقسیم می شدند که عده ای با فرهنگ غربی و بی حجابی و گروه دیگر نیز با حجاب کامل لذا محروم از تحصیل بودند اما حضرت امام خمینی رحمة الله علیه آمدند و گفتند با رشد، بالندگی و پذیرش مسئولیت ممانعت ندارند.
اوافزود: به برکت انقلاب اسلامی زنان این سرزمین از محرومیت نجات پیدا کردند و به دایره ی کمال و عفاف رسیدند و در کنار آن حجاب خود را رعایت می‌کنند.
امام جمعه زاهدان تاکید کرد: به عقیده انقلاب اسلامی شعور زنان به مراتب زودتر از مردان به تکلیف می‌رسد و نظام جمهوری اسلامی این تفکر که زنان نمی‌توانند در زمینه‌های سیاست، اقتصاد، علم و درمان پا به عرصه بگذارند را کاملاً اشتباه و فاقد ارزش می داند.
آیت الله سلیمانی در پایان با بیان اینکه انقلاب اسلامی پسران و مردان را نیز از مستعمرگی روحی نجات داد، ابراز کرد: باید شکرگزار این انقلاب باشیم که به احیای حقوق زنان و مردان می‌پردازد و در برقراری عدالت بسیار مصمم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار