محمد صیدلو: محرومیتهای شهرستانهای استان تهران نباید در سایه برخورداری شهر تهران قرار گیرد
تهران (پانا) - اولین نشست هم اندیشی هیات اندیشه ورز معاونین توسعه مدیریت و پشتیبانی شهرستانهای استان تهران با حضورعلی اللهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پروش، محمد صیدلو مدیر کل و اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش شهرستانهای تهران در سالن شماره دو این اداره کل برگزار شد.
محمد صیدلو مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران گفت: محرومیتهایی که در شهرستانهای تهران برای مردم و دانشآموزان وجود دارد با محرومترین استانها قابل مقایسه است و باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد زیرا شایسته توجه هستند.
او با اشاره به اینکه فضای آموزش و پرورش بعد از سالیان طولانی هنوز تغییر نکرده است، گفت: حل مشکلات و مقابله با این شرایط نیازمند بازنگری و یافتن راهحل است، لذا شایسته است در چهلمین سالگرد جمهوری اسلامی نگاهی کنیم به عملکرد چهل سال گذشته آموزش و پرورش که بایدها و نبایدهایی که انجام شده چه بوده و برای بهبود شرایط در پس اصلاح و بهبود آنها برآییم.
صیدلو در ادامه افزود: آموزش و پرورش شایسته این است که تصمیماتی اتخاذ شود که مبتنی بر پژوهش و مبانی علمی باشد و عبور از موانع و محدودیتها مستلزم این است که نقاط قوت و مثبت یکدیگر را ببینیم و آن را تقویت کنیم چرا که در غیر این صورت قاعدتا نمیتوانیم از ظرفیتهای یکدیگر استفاده کنیم.
صیدلو با اشاره به اینکه باید فاصله میان سطوح مدیریت در آموزش و پرورش کمتر شود و بایدها و نبایدهای طراحی شده از ستاد باید منطبق بر واقعیتهای مدرسه باشد، افزود: این فرایند به معنای اندیشه ورزی و دریافت اطلاعات و نظرات مخاطبین سطوح پایینتر است و چه بسا ما باید با اندیشهورزی، خلأ موارد مذکور را در خصوص مسائل آموزش و پرورش بدینگونه جبران نماییم.
او تصریح کرد: اندیشه ورزی با مشارکت صورت میگیرد و مشارکت امری است که به مواردی نظیر آمادگی تغییر اندیشه، مشورت با کسانی که اطلاعات کافی داشته باشند و در نهایت خیرخواهی شخص مشاوره دهنده، چرا که مشورت باید با شخصی صورت بگیرد که میخواهد اتفاق مثبتی حاصل شود.
صیدلو در سخنان پایانی خود اذعان داشت: هیات اندیشهورز در حوزه پشتیبانی در شهرستانهای تهران شکل گرفته است و امیدواریم که در سایر حوزهها نیز شاهد این امر باشیم، چرا که فاصله میان سطوح مختلف مدیریت گاهاً منجر به اتخاذ تصمیماتی میشود که منطبق بر واقیعت آموزش و پرورش نیست و این واقعیتها را از بین میبرد.
ارسال دیدگاه