در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

جزییات تجمیع بیمه ها در برنامه ششم توسعه/اجباری شدن بیمه سلامت

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره تجمیع بیمه ها در برنامه ششم توسعه گفت: تجمیع نشدن بیمه ها اجرای طرح تحول سلامت را با مشکل روبرو می کند که در این زمینه پیشنهاد اجرای آن را در برنامه ششم توسعه ارائه داده ایم.

کد مطلب: ۴۵۳۹۲۴
لینک کوتاه کپی شد

عابد فتاحی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، درخصوص تعیین تکلیف قانون تجمیع بیمه ها اظهار داشت: یکی از پایه های نظام بیمه سلامت بحث تجمیع بیمه ها است که متاسفانه در طی برنامه پنجم توسعه نتوانست شکل اجرایی به خود گیرد. در لایحه برنامه ششم اگر تجمیع منابع بیمه ها را اعمال نکنیم خروجی خوبی نخواهیم داشت.

این نماینده مجلس با بیان اینکه وزارت تعاون و رفاه اجتماعی با تجمیع صندوق های بیمه ای موافق نیست، گفت: وزارت رفاه به دلیل سیاست های متفاوت صندوق های بیمه ای با تجمیع موافق نیست و از آنجا که سهم پرداخت بیمه از افراد تحت پوشش 7 درصد است بنابراین وزارت رفاه با تجمیع مخالف است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه تجمیع نشدن بیمه ها هم بدهی بیمه ها به مراکز درمانی را با مشکل روبرو کرده، گفت: متأسفانه این موضوع آسیب جدی به ادامه اجرای طرح تحول نظام سلامت است که در جلسات متعددی به این موضوع اشاره کرده ایم و امیدواریم در برنامه ششم توسعه سیاست یکپارچه ای دنبال شود.

فتاحی در ادامه با یادآوری اینکه قانون جامع پوشش بیمه همگانی مصوب سال 72 بعد از حدود 20 سال یعنی در سال 93 اجرا شد، گفت: متأسفانه علی رغم اینکه در خیلی از مسایل خلأ قانونی وجود ندارد اما اجرای این قوانین با مشکل روبرو می شود و ضمانتی برای اجرای این قوانین وجود ندارد.

به گفته وی، دولت برای برون رفت از این وضعیت و نظام مند شدن طرح تحول سلامت، کاهش پرداختی از جیب مردم و دسترسی مردم به پوشش با کیفیت خدمات بهداشتی و درمان باید یکپارچه سازی برای بیمه ها را اجرا کند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین به لایحه پیشنهادی احکام مورد نیاز برای اجرای برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: در ماده 15 این لایحه دولت مجاز است که به منظور تحقق سیاست ‌های کلی سلامت تا پایان سال اول اجرای قانون برنامه ششم توسعه در راستای تامین منابع مالی پایدار برای بخش سلامت و توسعه بیمه‌ های سلامت برنامه اجباری شدن نظام بیمه سلامت کشور را تدوین و اجرا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار