مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:
سازمان دانش آموزی، طلایه دار فعالیت های گروهی دانش آموزان است
سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، با اشاره به اینکه نگاه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت غیر فردی است، تصریح کرد: فعالیت های گروهی در سازمان دانش آموزی نمود دو چندان دارد و از سوی دیگر بسیاری از صاحب نظران عرصه تربیتی اثرگذاری فعالیت های گروهی را بیشتر از فعالیتهای فردی می دانند.
![سازمان دانش آموزی، طلایه دار فعالیت های گروهی دانش آموزان است](https://cdn.pana.ir/thumbnail/ZDkwZmYBQNjB/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHeBNXgLU_VogsAIKXaKdntA,,/ZDkwZmYBQNjB.jpg)
محمد دستورانی، در نشستی با مسئولین سازمان دانش آموزی مرکز، با اشاره به مشکلات موجود در سازمان دانش آموزی، خاطرنشان کرد: باید حداقلهای مورد نیاز سازمان دانش آموزی برای فعالیت، تامین میشد تا امروز با حجم انبوهی از مشکلات روبرو نمی بودیم.
وی تصریح کرد: سازمان دانش آموزی دارای ظرفیت بسیاری است که با تعامل بیشتر با اداره کل و معاونت ها می تواند از همه ظرفیت ها بهترین استفاده را نماید؛ چرا که اگر تعامل برقرار شود، سازمان نیازی به فعالیت اقتصادی خارج از آموزش و پرورش نداشته و کل نیاز مالی آن از درون خود آموزش و پرورش تامین می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه سازمان دانش آموزی باید مبتنی بر سیاست های راهبردی آموزش وپرورش حرکت و برنامه ریزی کند، خاطرنشان کرد: به عقیده بنده، سازمان دانش آموزی می تواند کمک بسیاری به جامعه کند؛ چرا که در بطن فعالیت های خود، امید اجتماعی، نشاط اجتماعی و اعتماد اجتماعی را به همراه دارد.
دستورانی با اشاره به اینکه موضوع مشکلات مالی، مهمترین و آسیب زاترین مشکل سازمان دانش آموزی این استان است، تأکید کرد: پس از حل مشکلات مالی میتوان دیگر مشکلات سازمان دانش آموزی را نیز پیگیری و برای آن چاره اندیشی کرد.
ایشان همچنین تعیین تکلیف مسائل مالی سازمان دانش آموزی را خواستار شده و با تأکید بر اینکه باید مبنای فعالیت ها در همه زمینه ها قانون باشد، اذعان داشت: اساسنامه سازمان دانش آموزی ظرفیت مناسبی برای کمک به این سازمان دارد که باید به آن توجه کرده و بر اساس آن برای حل مشکلات مالی سازمان دانش آموزی استان سمنان تصمیمسازی نمود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی از شوراهای مهم تصمیم گیری در زمینه های نحوه رشد، تربیت و پرورش استعدادها و توانایی های دانش آموزان است. پس سازمان دانش آموزی موظف است برنامه های کیفی و کمی با فعالیت های موثر و منطبق با سند تحول بنیادین را طراحی و اجرا نماید.
ارسال دیدگاه