برگزاری نشست مشترک فرماندارورامین با هیات علمی دانشگاه اشتوتگارت آلمان

ورامین (پانا) - فرماندار ورامین گفت : توسعه کشاورزی شهرستان ورامین با چالش کمبود آب همراه است ، مشکلی که می تواند با حرکت به سمت استفاده از فناوری های نوین ، بازچرخانی آب با تصفیه فاضلاب و تغییر در شیوه های کشت از محیط باز به فضای گلخانه ای برطرف شود.

کد مطلب: ۸۸۸۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست مشترک فرماندارورامین با هیات علمی دانشگاه اشتوتگارت آلمان

حسین کاغذلو در جلسه مشترک با دبیر ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط ‌زیست معاونت علمی ، فناوری ریاست جمهوری و کارشناسان دانشگاه اشتوتگارت آلمان که در محل فرمانداری شهرستان ورامین برگزار شد ، اظهار کرد : اقتصاد ورامین برپایه کشاورزی استوار شده و اجرای طرح های زیست محیطی مشترک با مراکز علمی ، می تواند بسیاری از مشکلات این حوزه را برطرف کند.

او در ادامه افزود : توسعه کشاورزی شهرستان ورامین با چالش کمبود آب همراه است ، مشکلی که می تواند با حرکت به سمت استفاده از فناوری های نوین ، بازچرخانی آب با تصفیه فاضلاب و تغییر در شیوه های کشت از محیط باز به فضای گلخانه ای برطرف شود.

فرماندار ورامین خاطر نشان کرد : یکی از اقدامات موثر در حوزه کشاورزی شهرستان ورامین ، احداث شهرک گلخانه ای گل و گیاه در روستای حصارگلی است که در آن با استقرار بیش از یکصد هکتار گلخانه پیشرفته تلاش شده تا از ضمن استفاده بهینه از آب موجود ، به تولید محصولات ارگانیک و نیز پرورش ماهی اقدام کرده و فرصت های شغلی پایدار ایجاد کرد.

کاغذلو تاکید کرد : چالش کمبود آب در منطقه ورامین باعث شده تا منطقه مهم و حیاتی تالاب بندعلیخان رو به خشکی گذاشته و پدیده فرونشست ، دشت ورامین را با تهدید جدی مواجه کند که یقینا استفاده از شیوه های علمی در توسعه کشاورزی و استفاده بهینه از آب که موجب کاهش میزان استحصال آب از منابع زیرزمینی می شود ، می تواند از پیشرفت این پدیده بکاهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار