رییس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حملونقل ساری:
۳۵ پل عابر پیاده ساری تا دو سال آینده به سیستم آسانسور مجهز میشود
۶۰ دوربین ثبت تخلف تا پایان سال نصب میشود
ساری (پانا) - رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل در برنامه پرسش و پاسخ شما از پروژههای در دست اقدام شهری حمل و نقل شهرداری ساری سخن گفت.
حبیب باقری در چهارمین جلسه پرسش و پاسخ با محوریت موضوع «شهروندمداری» بهترین راه کنترل ترافیک را در گرو توجه به سه عامل انسان، خودرو و جاده (راه) دانست که باید برای هرکدام راه حلهایی را تجویز کرد و گفت: «مهندسی ترافیک، اجرای اصولی مقررات راهنمایی و رانندگی و آموزشهای فرهنگی در زمینه ترافیک سه محور راه حل های مرتبط با ترافیک در مدیریت شهری است.»
او به اجرای ۱۶ مورد دوربرگردان و احداث زیرگذرهای متعدد همچون پروژه زیرگذر ریل راه آهن برای توسعه عدالت اجتماعی و توازن خدمات رسانی در مناطق جنوبیِ شهر و زیر گذر پل گردن و زیرگذر شهید علمدار به عنوان اولین تونل شهری در استان مازندران اشاره و اعلام کرد که زیرگذر شهید علمدار با همت مدیریت شهری در هفتههای آتی قابل بهرهبرداری خواهد بود.
رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل، برخی دیدگاه کارشناسان را در زمینه ساماندهی خودروهای داخل شهری و سازماندهی کنترل ترافیک را با راه حلهایی همچون افزایش تعداد لاینهای عبوری کافی ندانست و ضمن مشکل ندانستن ترافیک، نحوه برخورد و مدیریت بر آن و شیوه های روان سازی را نقطه احتمالی مشکل دانست.
افتتاح اولین پارکینگ طبقاتی شمال کشور در ساری
به گفته باقری احداث ۵ پارکینگ هم سطح، نصب ۶۰ دوربین ثبت تخلف تا پایان سال و افتتاح اولین و پرترددترین پارکینگ طبقاتی شمال کشور در ساری و در بلوار ارتش در آینده نزدیک در برنامههای سازمان مدیریت و مهندسی حمل و نقل و ترافیک قرار دارد.
باقری در ادامه در پاسخ به سوالی در زمینه فضای شهری اختصاص یافته به پارکینگ ها و ناکافی بودن آن، به تامین نیازهای شهروندان در هسته مرکزی شهر اشاره کرد و گفت: «آموزش فرهنگ شهروندی و عدم استفاده از خودروهای تکسرنشین و استفاده از وسایل نقلیه همگانی عامل کاستن از ترافیک در نقاط پرتردد دانست.»
او به مدیریت بر ترافیک و پارکینگ در فضاهای اجتماعی که مردم کارهای تجاری خود را انجام میدهند، اشاره کرد: «گاهی پارکینگ به صورت حاشیهای در کنار خیابان نظیر خیابان قارن، فرهنگ، بلوار ارتش، خیابان مازیار و... یا به صورت هم سطح و استیجاری در سطح شهر ایجاد شده است.»
باقری به مصوبهای اشاره کرد که در شورای هماهنگی ترافیک شهرستان از سوی سازمان حمل و نقل و ترافیک گرفته شد و بر اساس آن برای بلوار شهید بهشتی، بلوار امیر مازندرانی و بلوار طالقانی نیز قرارداد با بخش خصوصی جهت ایجاد پارکینگ حاشیه ای برقرار می شود. همچنین در آینده نزدیک حدود ۵ پارکینگ همسطح در زمینهایی که کمتر استفاده میشود با وسعت ۵۰۰ تا ۸۰۰۰ بهرهبرداری میشود که مردم بتوانند راحتی و آسایش نسبی، کاهش جرایم ناشی از کمبود پارکینگ را شاهد باشند.
باقری گفت: «از سال ۹۴ در دوره مدیریت دکتر عبوری، قرارداد و اجرای پروژه با سرمایهگذار برای احداث اولین پارکینگ طبقاتی که ظرفیت ۲۰۲ دستگاه خودرو که ۱۵۰ دستگاه در قالب پارکینگ برجی و ۵۲ دستگاه در قالب پارکینگ پازلی صورت گرفت که حدود ۸۰ درصد مراحل کار پیشرفت داشته است و در حال حاضر بحث مربوط به نما و پوشش بام این پارکینگ مطرح است و بنا به گفته سرمایهگذار با انجام این پروژه، بیشترین تردد پارکینگ از بُعد جانمایی پارک خودرو، در شمال کشور در همین بلوار ارتش اتفاق میافتد که اگر مشکلات جدی روی ندهد تا پایان سال به بهره برداری می رسد.»
پیشبینی ۶۰ دوربین ثبت تخلف ثابت در ساری
در ادامه باقری در پاسخ به سوالی در زمینه خودروهای ثبت تخلف سیار و همچنین احداث مرکز پایش تصویری ترافیک، یکی از عوامل فرهنگسازی در زمینه ترافیک و تخلف را عامل بازدارندگی موثر و قانونمند دانست.
او به نصب ۲۰ دستگاه دوربین یا آنتن ثبت تخلف ثابت و پیش بینی ۶۰ دستگاه دوربین دیگر ثبت تخلف ثابت در نقاط مختلف شهر تا پایان سال به همراه ۲ دستگاه خودروی ثبت تخلف سیار اشاره کرد و ادامه داد: «همچنین درنظرگرفتن تابلوهای مناسب با همکاری پلیس راهور در محدودههای طرح ترافیک و بهبود کیفی علائم رانندگی را برای راهنمایی مناسب گردشگران خارجی و داخلی و رفع اشکالات مربوط به زمان بندی و جانمایی تابلوها بخش دیگری از فعالیتهای ما است.»
رئیس سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری ساری به پیگیری مراحل پایانی مطالعات مرتبط با طرح جامع ترافیکی اشاره کرد و اجرای اصولی این طرح با توجه به توانمندی فنی و مدیریت زمان را پاسخگوی تمام نیازها و رفع کننده گره های ترافیکی شهر دانست.
او استفاده از وسایل نقلیه پاک و در نظر گرفتن زیرساختهای لازم و کافی در کشورهای توسعه یافته را امری حل شده دانست اما این موضوع را در کشور ما به عنوان یک چالش در تبیین مسائل فرهنگی و آموزشی بیان کرد.
باقری به افتتاح میدان بار جدید در جاده قائم شهر تا انتهای سال اشاره کرد: «با این اتفاق گره ترافیکی در کمربندی باز خواهد شد.»
او علت اصلی ترافیک میدان ابن شهر آشوب و ورودی خیابان شیخ طبرسی را ناشی از در حال انجام بودن فاز سوم این میدان دانست و اجرای یک طرح بسیار خوب ترافیکی در این میدان بعد از افتتاح فاز چهارم را نوید داد.
مجهز شدن ۳۵ پل عابر پیاده به سیستم آسانسور
باقری بهبود وضعیت شهر برای نقش آفرینی توانخواهان و معلولان همچون مکانیزه کردن پلهای عابر پیاده و مجهز شدن تمام ۳۵ پل عابر پیاده موجود را به سیستم آسانسور در زمره برنامههای دو سال آینده سازمان دانست که همه قشرها بتوانند از این پل ها و رمپ ها استفاده کنند.
ارسال دیدگاه