فرماندار میانه: 50 درصد از فضاهای آموزشی میانه نیازمند بازسازی است

میانه (پانا) - جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه میانه با حضور مشایخی فرماندار ویژه شهرستان میانه ، مسئولین استانی و شهرستانی و اعضا شورای آموزش و پرورش در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۶۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار میانه: 50 درصد از فضاهای آموزشی میانه نیازمند بازسازی است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه در جلسه شورای آموزش و پرورش میانه با اشاره به اینکه ایمنی مدارس، تحقق مطالبات شهرستان و اجرای عدالت در حوزه آموزش و پرورش از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: " 50 درصد از فضاهای آموزشی در شهرستان نیازمند بازسازی است".

محمدرضا مشایخی ضمن گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش اضافه کرد: "برتری شورای آموزش و پرورش در بین مناطق برخوردار و کسب رتبه برتر استان در جذب و پالایش بیسوادی با جذب 185 درصدی در امر سوادآموزی از موفقیتهایی است که با هم افزایی، تعامل و همفکری اعضای شورای آموزش و پرورش و سایر دستگاهها حاصل آمده است".

وی مشارکت دادن مردم در امور زیربنایی، تمرکززدایی امورات مربوط به حوزه آموزش و پرورش را از اهداف اصلی شورای آموزش و پرورش عنوان نموده افزود: "باید از ظرفیت انواع شوراها از جمله شوراهای دانش آموزی و شورای آموزش و پرورش جهت واگذاری امور مردم به خود آنها استفاده کنیم تا بتوانیم در حوزه تصمیم سازی و تصمیم گیری در حوزه تعلیم و تربیت دانش آموزان اقدامات موثری انجام دهیم".

مشایخی در ادامه با اشاره به اینکه مسائل فرهنگی و اجتماعی از دیگر مسائلی است که باید از سوی شورای آموزش و پرورش مورد توجه ویژه قرار گیرد، گفت: "مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان نیز از دیگر ظرفیتهایی است که علاوه بر کمیت بخشی به کیفیت بخشی در حوزه آموزش و پرورش می پردازند که جای بسی تقدیر دارد".

فرماندار میانه تسریع در روند اجرای پروژه دبیرستان دخترانه زینبیه را با توجه به اینکه شهدای زینبیه و ثارالله نه تنها سند مظلومیت شهرستان بلکه کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس هستند، افزود: "این پروژه بنا بر مطالبه خانواده شهدا و مردم و بنا بر ضرورت احداث یادمان شهدا و فضای آموزشی باید در نزیدیکترین زمان ممکن به بهره برداری برسد".

وی همچنین از تامین زمین برای احداث دانشکده فنی و حرفه ای دختران خبر داد و گفت: "اجرای این پروژه و دبیرستان ورزش با توجه به اینکه شهرستان میانه شهر طلایی ورزش کشور محسوب می شود از دیگر مطالبات شهرستان است".

مشایخی بر ضرورت تامین ایمنی در کلیه مدارس شهری و روستایی با توجه به برخورداری 80 درصدی شهرستان میانه از نعمت گاز تاکید کرد و گفت: " با پروژه های گاز رسانی در دست اجرا تا پایان سال آتی شاهد سبز شدن مجموع شهرستان از نعمت گاز خواهیم بود که این امر باید به ایمنی صدرصدی مدارس شهرستان از لحاظ سیستم گرمایشی منجر شود".

وی رویکرد آموزش و پرورش در کشور را مهارت آموزی در اشتغال و زندگی عنوان کرد و گفت: "آموزش و پرورش باید مسیر را برای رشد و ترقی دانش آموزان که آینده سازان اصلی مملکت به شمار می روند هموار سازد".

مشایخی از مشارکت بیش از 14 میلیارد ریالی اولیای دانش آموزان و کمک 2 میلیارد و 500 میلیون ریالی همکاران فرهنگی و دانش آموزان برای حمایت از دانش آموزان نیازمند خبر داد.

فرماندار میانه با اشاره به اجرای 3 پروژه با اعتبار دولتی در سطح شهر به مبلغ 200 میلیارد ریال افزود: "دبیرستان شهدای زینبیه در حال ساخت بوده، دبیرستان بوعلی سینا در آستانه بهره برداری قرار گرفته و استخر دانش آموزی نیز در حال احداث و در مراحل نهایی است".

در پایان رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان با اهدای لوح و هدایایی از اعضای شورای آموزش و پرورش تجلیل کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار