همایش سالانه حامیان کودکان اوتیسم در دانشگاه کاشان برگزار می شود

کاشان ( پانا) - رییس انجمن اوتیسم کاشان از برپایی همایش سالانه حامیان کودکان اوتیسم با حضور اهالی فرهنگ و هنر درتالار آزادی دانشگاه کاشان خبرداد

کد مطلب: ۸۸۶۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد
همایش سالانه حامیان کودکان اوتیسم در دانشگاه کاشان برگزار می شود

مریم خیامی پور در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: این همایش با شعار از نگاهم بخوان، از ساعت 18 الی 21 پنجشنبه 27 دیماه در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار می شود که از برنامه های جنبی این همایش نمایش و فروش سه روزه آثار بهنام اعتمادی با موضوع اوتیسم در کوشک کمال الملک این شهر است.

وی افزود: با وجود افزایش مبتلایان به اوتیسم اما جامعه ایرانی هنوز با این بیماری و شیوه رفتار با کودکان اوتیسم غریبه است که آگاه بخشی در زمینه اختلال اوتیسم و طرح دغدغه ها و مشکلات این گروه از فرزندان جامعه از جمله مهمترین اهداف این همایش است.

وی تصریح کرد: فرهنگ سازی مسوولیت پذیری و تعهد اجتماعی گروههای مختلف جامعه نسبت به بیماران اوتیسم، از دیگر اهداف این نشست است و امیدواریم زمینه های مناسبی برای همراه کردن مردم و مسوولان برای شناسایی و رفع مشکلات این گروه از بیماران و خانواده های آنها فراهم شود.

رییس انجمن اتیسم کاشان گفت: امیدواریم حضور اهالی فرهنگ و هنر و رسانه در همایش امسال، زمینه ساز افزایش آگاهی مردم نسبت به پیشگیری از شیوع این بیماری در جامعه و کمک به بیماران اوتیسم شود.

خیامی پور افزود: بنا به گزارشها، نسبت کودکان اوتیسم، در جهان ۶۵ به یک است و تاکنون در کاشان ۱۰۰ نفر بیمار اوتیسم شناسایی شده و احتمال این است که حدود ۵۰ نفر نیز شناسایی نشده اند که هدف از تشکیل انجمن اوتیسم کاشان، خدمت به بچه ها و خانواده‌ها در بخش‌های چهارگانه آموزش، پژوهش، توانبخشی و حمایت‌های مالی و مشاوره ای است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار