تبیین برنامه ها و مأموریت های معاونت آموزش متوسطه شهر تهران

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در بیانات خود به پیشرفت و رسیدن به هدف ، مشروط به همدلی اشاره ؛ و گفتگو را راه حل مرتفع نمودن مشکلات و ابهامات دانست.

کد مطلب: ۸۸۵۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد
تبیین برنامه ها و مأموریت های معاونت آموزش متوسطه شهر تهران

نشست مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با شورای معاونت آموزش متوسطه و همراهی ثقفی رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی و غفاریان مسئول هماهنگی مدیرکل با موضوع " تبیین برنامه ها و مأموریت های معاونت آموزش متوسطه شهر تهران " برگزار گردید.

درابتدای جلسه درّی با معرفی پوستر دستاوردهای معاونت آموزش متوسطه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، به دوره متوسطه به عنوان یکی از پیچیدگی های نظام تعلیم و تربیت ، نگاه متفاوت و انتظارات دانش آموزان در این دوره اشاره نمود.

درادامه درّی با تأکید بر اجرای سند تحول بنیادین به عنوان مهم ترین تکلیف قانونی آموزش و پرورش به مباحث تخصصی ازجمله : معرفی برنامه سالانه معاونت آموزش متوسطه درمحورهای تأمین و بسط عدالت دردسترسی به آموزش های دوره متوسطه ، کیفیت بخشی به آموزش های دوره متوسطه،ارتقای مدیریت آموزشگاهی،توسعه مشارکت دستگاه های دولتی وغیردولتی درحوزه آموزش های فنی وحرفه ای وکاردانش و توسعه پژوهش سراهای دانش آموزی پرداخت .

اعضای شورای معاونت آموزش متوسطه ضمن ارائه گزارش از برنامه ها و مأموریت های محوله با اشاره به دستاوردهایی در حوزه: برنامه تعالی مدیریت مدرسه ، جشنواره نوجوان خوارزمی ، افتخارآفرینی دانش آموزان درکنکور سراسری ، مسابقات -جشنواره ها - المپیاد فرش فنی و حرفه ای و کاردانش ، دبیرخانه های کشوری و جشنواره الگوهای برتر تدریس تکنولوژی و گروه های آموزشی ، جشنواره پژوهش سراهای دانش آموزی در محورهای دریا مسیر پیشرفت ، گیاهان دارویی ، سلول های بنیادی ، گروه مدیران متوسطه ؛ به طرح نقاط قابل بهبود از جمله : کمبود نیروی انسانی و ضرورت ساماندهی به هنگام نیروی انسانی و توجه به توسعه بین شاخه و رشته ، احصای وضع موجود نیروی انسانی پایه دهم ، نظارت بر رعایت تراکم به عنوان یکی از شاخص های اصلی ساماندهی نیروی انسانی به صورت مدرسه به مدرسه ، جانمایی مدارس در نقشه بومی منطقه درکمیته فضای مناطق، تأکید بر عدم به کارگیری نیروی انسانی غیر هم جنس در انواع مدارس دخترانه دولتی و غیر دولتی ، ساماندهی کالبدی فضا و تجهیزات ، توسعه متوازن با اجرای هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم ، کیفیت بخشی به آموزش ها ، توانمندسازی و آموزش دبیران خصوصاً در کتاب های نو نگاشت ، رفع موانع قانونی در اجرای آموزش همراه با تولید ، اجرای دقیق شیوه نامه انتخاب و انتصاب مدیران درزمان مقررپرداختند.

دراین بخش از نشست، فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران باقدردانی از زحمات معاونت آموزش متوسطه، به مرور برنامه ها باهدف تقویت هم سویی از اجرا تا تحقق اهداف اشاره و تهران را الگوی کشور در تفکر سیستمی توأم با خلاقیت معرفی کرد. فولادوند هم چنین به اجرای برنامه ها و مأموریت های محوله از سوی وزارت آموزش و پرورش به عنوان یک تکلیف تأکید نمود.

فولادوند در بیانات خود به پیشرفت و رسیدن به هدف ، مشروط به همدلی اشاره ؛ و گفتگو را راه حل مرتفع نمودن مشکلات و ابهامات دانست. ایشان به طرح انتظارات خود در محورهای : ساماندهی نیروی انسانی با توجه به آمار دقیق نیاز، مازاد، خروجی و سایر عوامل سهیم ، اتخاذ سیاست داوطلبانه محوری برای مناطق و مدارس در انتخاب چگونگی روند اجرای طرح و برنامه های ابلاغی به منظور ارتقای اهداف کیفی ، بسترسازی حضور کلیه ی دانش آموزان علاقه مند در برنامه هایی مانند: ایران مهارت بارویکرد شناسایی مهارت های پراقبال و جشنواره نوجوان خوارزمی ، اجرای توسعه متوازن و هدایت تحصیلی با شناسایی ظرفیت هاو راهکارهای بومی منطقه ای ، کیفیت بخشی به آموزش های دوره متوسطه و تقویت بنیه ی علمی دانش آموزان با دریافت گزارش های مدیریتی دردروس هدف و چاره اندیشی در کاهش و ترمیم افت تحصیلی ، توانمندسازی نیروی انسانی به شیوه های برگزاری کارگاه آموزشی ، همایش ، آموزش ضمن خدمت برای کتاب های نونگاشت، بررسی سوابق هنرستان های جوار به منظور توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش و بهره مندی از امکانات و پتانسیل سایر دستگاه ها و ارگان های دولتی و غیر دولتی ، به روز رسانی رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش با رویکرد نیاز روز بازار کار، تقویت آموزش همراه باتولید و شناسایی راهکارهای قانونی اجرای تبصره ۷۵ در هنرستان های دارای ظرفیت ، آسیب شناسی و انعکاس چالش های اجرای طرح انتخاب وا نتصاب مدیران ، ساماندهی نیروهای کیفی در گروه های آموزشی ، آغاز دوره های توانمند سازی دبیران و طراحی برنامه کیفیت بخشی به آموزش برای کتاب های نو نگاشت با همکاری معاون پژوهش برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی از تیرماه و تأمین منابع مالی باهمکاری معاونت پشتیبانی ، بهره مندی حداکثری از ظرفیت گروه های آموزشی وارتباط با دانشگاه ها برای تقویت انجمن های علمی ، ساماندهی وضعیت مدارس ماندگار فعال و توسعه این مدارس در شهر تهران پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار