کیفیت تولید علم در ایران رشد سریع تری نسبت به کمیت آن داشته است

کاشان ( پانا) - معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کیفیت تولید علم در ایران رشد سریع تری نسبت به کمیت آن داشته است و این در حالی است که رقم بودجه و اعتبارهای پژوهشی در کشور پایین می باشد.

کد مطلب: ۸۸۵۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
کیفیت تولید علم در ایران رشد سریع تری نسبت به کمیت آن داشته است

به گزارش پانا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان رضا ملک زاده در نشست با پژوهشگران این واحد آموزشی اظهار کرد: ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی،از نظر مقاله و استنادات جایگاه اول را در خاورمیانه و شمال آفریقا و در بین کشورهای اسلامی دارد.

وی افزود: ایران با تعدا یک هزار و 115 پژوهشگر رتبه بالاتری نسبت به پاکستان و ترکیه دارد که بایستی از ظرفیت نیروها در کشور استفاده کنیم و از مهاجرت نخبگان و پژوهشگران جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: ایران 31 رتبه ارتقاء در زمینه نوآوری در سال 2016 نسبت به سال 2015 داشته است.که افتتاح 11 آزمایشگاه جامع تحقیقات ، 10 اتاق تمیز و آغاز ساخت 10 آزمایشگاه جامع تحقیقات از جمله زیرساخت هایی است که در چند سال اخیر فراهم شده است.

ملک زاده با اشاره به ظرفیت های دانشگاه علوم پزشکی کاشان، خواستار فعالیت بیشتر اعضای هیات علمی این دانشگاه شد.

رئیس دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی کاشان در حوزه درمان و سلامت سرآمد است و بیشترین اعضای هیات علمی را در گروه بالینی دارد.

ابراهیم کوچکی خواستار حمایت های وزارت بهداشت در زمینه تحقیقات و پژوهش شد و اظهار کرد: باید آمایش ظرفیتی منطقه کاشان را بشناسیم و بعد اقدامهای مختلف را انجام بدهیم.

وی، به ظرفیت های کاشان در زمینه گل و گلاب، گیاهان دارویی، نانو و ... اشاره کرد و خواستار موافقت با راه اندازی دانشکده داروسازی در دانشگاه شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: فعالیت مرکز رشد دانشگاه از سال 94 شروع شده که استقرار 13 واحد فناور در مرکز و تصویب 24 طرح فناوری شده از جمله اقدامات این مرکز است که 11 طرح تاکنون به پایان رسیده است.

حمیدرضا بنفشه افزود: تولید کیت استخراج DNA به روش نانو مگنت و تولید تجهیزات کمک آموزشی از جمله اطلس مغز انسان و سری کامل لام های آموزشی بافت شناسی و نرم افزار های کاربردی در حوزه فناوری سلامت از دیگر پروژه های این مرکز می باشد که در حال تجاری سازی است.

وی، با اشاره به ثبت 8 پتنت در این مرکز اظهار داشت:دستگاه افزایش سرعت التیام زخم و تروکاتر تخصصی خروج کاتتر کافدار با اتصال بافتی، خشکبار بدون آفلاتوکسین با استفاده از روش های بیولوژیک و... از دیگر طرح های این دانشگاه است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه ادامه داد: این مرکز دارای رتبه نهم در بین دانشگاه های همتراز کشور می باشد و درصدد است با فعالیت فناورانه اساتید به همراه دانشجویان و فارغ التحصیلان منطقه کاشان، زنجیره تولید محصولات دانش بنیان را کامل نماید و جایگاه دانشگاه را در ردیف دانشگاه های نسل سومی که علاوه بر آموزش و پژوهش قادر به ثروت آفرینی نیز هستند، ارتقا دهد.

به گزارش پانا، رضا ملک زاده - معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، اصغر عبادی فرد- مدیر توسعه و تحقیقات وزارت بهداشت، حسین وطن پور - مدیر توسعه فناوری وزارت بهداشت جهت بهره برداری از چهار بهداشتی و تحققاتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان به این شهر سفر کرده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار