«درک و سنجش رفتار یادگیری در تعلیم و تربیت» اهمیت ویژه‌ای دارد

کرمانشاه (پانا) - کتاب درک و سنجش رفتار یادگیری در تعلیم و تربیت درباره‌ی فرآیند آموزش و ﻣﺅلفه‌های آن بحث می‌کند. «دانیال رضایی دولت‌آبادی»، از فرهنگیان استان کرمانشاه، لایه‌های پنهان یاددهی – یادگیری را مورد بررسی علمی قرار داده و در بخش‌های گوناگون به تحلیل مسائل مربوط به آموزش در نظام تعلیم و تربیت پرداخته‌است.

کد مطلب: ۸۸۴۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد
«درک و سنجش رفتار یادگیری در تعلیم و تربیت» اهمیت ویژه‌ای دارد

دانیال رضایی دولت‌آبادی این کتاب را به اهتمام انتشارات «فرانما» در سال 1396 و در شمارگان 300 نسخه چاپ و روانه‌ی بازار نشر کرده و در آن مبانی یادگیری در آموزش و پرورش را واکاوی کرده‌است.

نویسنده در بخش آغازین کتاب، چنین آورده‌است: کتاب حاضر برای استفاده مشاوران، معلمان، دانشجویان، دانش‌آموزان و والدین نوشته شده؛ اما تمام کسانی که به صورت حرفه‌ای یا غیرحرفه‌ای و مستقیم یا غیرمستقیم به هدایت یادگیری می‌پردازند، می‌توانند از موضوع‌های آن استفاده کنند.

در فصل اول کتاب، آشنایی با رفتار یادگیری و عوامل ﺗﺄثیرگذار بر آن به تفصیل آمده و فصل دوم پیرامون آزمون خودسنجی بحث می‌کند. در بخش‌های دیگر کتاب، ﻣﺅلفه‌های ارتباط با خود، ارتباط با معلم، فضای فیزیکی، افراد خانواده و محتوای یادگیری بررسی شده و نیاز و گرایش به آموزش و تجربه‌کردن معنادار به شکل کاربردی تعریف شده‌است.

کسب دانش و مهارت لازم درباره‌ی یادگیری، توانایی تشخیص، تحلیل و تفسیر ﻣﺅلفه‌های رفتار یادگیری، آشنا شدن با موارد ﻣﺅلفه‌ها، توانایی استفاده از ابزار خودسنجی و ارائه راهکارهای مفید در زمینه‌ی رفتار یادگیری از اصلی‌ترین اهداف کتاب درک و سنجش رفتار یادگیری در تعلیم و تربیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار