سرپرست اداره کل امور مالیاتی آذربایجان غربی:

برای گسترش عدالت مالیاتی راهی جز شفافیت نیست

ارومیه (پانا)- سرپرست اداره کل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: برای گسترش عدالت مالیاتی و جلوگیری از وارد شدن فشار بر مؤدیان راهی جز شفافیت اقتصادی نیست.

کد مطلب: ۸۸۴۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد
برای گسترش عدالت مالیاتی راهی جز شفافیت نیست

حسن کوماسی در نشست با رؤسای بیمارستان های بخش خصوصی ارومیه که با هدف تعامل و همفکری در خصوص اجرای هر چه بهتر دستورالعمل «نحوه شناسایی و محاسبه درآمد مشمول مالیات بیمارستان ها و سایر مراکز تشخیصی و درمانی و پزشکان معالج» در محل این اداره کل تشکیل شد، با اشاره به اینکه سیستم مالیاتی غیر از اهداف درآمدی، اهدافی چون تعدیل ثروت و گسترش عدالت در جامعه را نیز دنیال می کند گفت: خوشبختانه سیستم مالیاتی با اقدامات مقابله کننده با فرارمالیاتی، در این مسیر قدم برداشته است.

وی همچنین با بیان اینکه برای گسترش عدالت مالیاتی و جلوگیری از وارد شدن فشار بر مؤدیان، راهی جز شفافیت اقتصادی نیست، بر ادامه همکاری سازنده بیمارستان ها و مراکز درمانی در راستای شفافیت فعالیت های پزشکان تاکید کرد.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی آذربایجان غربی در ادامه به تغییرات صورت گرفته در قانون مالیات های مستقیم اصلاحی سال 1394 و حذف شیوه علی الراس به عنوان یکی از بارزترین آثار این تغییرات اشاره کرد و افزود : مبنای دریافت مالیات از این پس، مبلغ ابرازی مؤدی خواهد بود مگر اینکه بر اساس اسناد و مدارک به دست آمده اختلافی در اظهارات مؤدی و مدارک مربوطه مشاهده شود که در این صورت پرونده مزبور مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

کوماسی افزود: از این پس حرف اول و آخر در پرونده های مالیاتی را اسناد و مدارک و بانک های اطلاعاتی می زند که بدون شک باعث کاهش زمینه اختلاف و تنش فی مابین، افزایش رضایت مندی مؤدیان، واقعی شدن مالیات ها و مقابله با فرار مالیاتی می شود.

در این جلسه رؤسای بیمارستان های خصوصی ارومیه نیز به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند. تاخیر سازمان های بیمه گر در عمل به تعهدات خود در قبال بیمارستان های خصوصی و پزشکان شاغل در این بیمارستان ها و تاثیر این امر در مالیات پرداختی این بیمارستان ها و مراکز درمانی همچنین رعایت عدالت مالیاتی در اخذ مالیات از تمام صنوف و صاحبان فعالیت های اقتصادی پیدا و پنهان از جمله مشکلات و مطالبات مطروحه نمایندگان بیمارستان های خصوصی ارومیه در این نشست بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار