رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان:

دوره های مهارت آموزی در مراکز متوسطه حرفه ای و پیش حرفه ای استثنایی استان کردستان اجرا می شود

سنندج(پانا)-رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از اجرای دوره های مهارت آموزی در مراکز متوسطه حرفه ای و پیش حرفه ای آموزش و پرورش استثنایی با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۴۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد
دوره های مهارت آموزی در مراکز متوسطه حرفه ای و پیش حرفه ای استثنایی استان کردستان اجرا می شود

در نشستی که با حضور مدیر کل اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان با مسئولین آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد؛ ایجاد اشتغال برای دانش آموزان با نیازهای ویژه بر پایه مهارت آموزی بازار محور تشریح شد.

در این نشست برهان صلواتی، مدیر کل اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی کردستان، گفت: با حمایت از تعاونی های فراگیر یا حمایتی دانش آموزان با نیازهای ویژه، اتخاذ دیدگاه مناسب به آموزش ویژه، مرتبط ساختن آموزش با زندگی روزمره و اولویت دادن به آموزش های کاربردی می توان ارتقا و اثربخشی برنامه های آموزشی را مشاهده کرد.

وی افزود :کمک به احیا ی تعاونی های حمایتی و فراگیر، شناساندن توانمندی ها، مهارت آموزی و فراهم نمودن زمینه اشتغال دانش آموزان با نیازهای ویژه بعد از فارغ التحصیلی از جمله برنامه های حمایتی این اداره در بهره مندی از ظرفیت ها و توانمندی های این دانش آموزان است.

مدیر کل اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت:کارگروه های تخصصی جهت پیگیری و هماهنگی های لازم با حضور کارشناسان دو حوزه در راستای تأمین امکانات و تسهیلات حرفه آموزی، شکوفایی ظرفیت ها و توانمندی ها و توان بخشی حرفه ای و آموزش شغلی به دانش آموزان کم توان ذهنی و سایر دانش آموزان با نیازهای ویژه تشکیل می شود.

خلیل رنجبر رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان نیز درابتدایی این نشست گفت: برنامه های آموزش حرفه ای دانش آموزان با نیازهای ویژه، پیامدها و نتایج آن را با نوعی واقع بینی و به تناسب ویژگی های فردی و وضعیت های موجود اجتماعی - اقتصادی باید با هدف کسب استقلال نسبی و افزایش توانایی آنها طراحی و برنامه ریزی شود.

وی با ارائه گزارشی از نحوه عملکرد وخدمات ارائه شده به جمعیت دانش آموزی با نیازهای ویژه استان، اظهار داشت: دوره های مهارت آموزی به منظورتوانمندسازی،ارتقاء سطح خودباوری، تقویت روحیه کار، تلاش، فرهنگ، مسئولیت پذیری و ایجاد بستر روحیه خودباوری وکارآفرینی به عنوان یک ضرورت غیر قابل اجتناب در مراکز متوسطه حرفه ای وپیش حرفه ای آموزش وپرورش استثنایی در سطح استان اجرا می شود.

رنجبر درادامه افزود: توانمندسازی فردی و اجتماعی دانش آموزان با نیازهای ویژه جزو اولویت های آموزش وپرورش استثنایی است و نکته مهم این است که همه دارای محدودیت و کمبود هستیم اما محدودیت برخی افراد آشکار وبرخی دیگر پنهان است وباید به پذیرش این باور در جامعه کمک نماییم که افراد با نیازهای ویژه توانمندیهای بسیاری دارند وباید باتکیه براین توانمندی ها وخودباوری به رشد وپیشرفت دست یابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار