بازدید دانش‌آموزان پیشتاز از موزه حیات وحش سازمان دانش‌آموزی استان سمنان

سمنان (پانا) - دانش آموزان و مربیان پیشتاز شهرستان های سمنان، سرخه و مهدیشهر، طی اردوی یک روزه، از موزه حیات وحش سازمان دانش آموزی استان سمنان بازدید کرده و با موضوعات منابع طبیعی و حیات وحش آشنا می شوند.

کد مطلب: ۸۸۴۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
بازدید دانش‌آموزان پیشتاز از موزه حیات وحش سازمان دانش‌آموزی استان سمنان

در این بازدید ها، دانش آموزان با ذخایر گیاهی و جانوری آشنا شده و کارشناسان نیز درخصوص زیست بوم‌های استان، انواع پوشش گیاهی، پرندگان، پستانداران و گونه های درخط توضیحاتی به دانش آموزان می دهند.

موزه حیات وحش سازمان دانش آموزی استان سمنان با بیش از 170 گونه حیوانات تاکسی درمی شده، یکی از ظرفیت های گردشگری ویژه در سازمان دانش آموزی استان سمنان است.

گفتنی است؛ استان سمنان به دلیل برخورداری از دو نوع آب و هوای کویری، خشک و کوهستانی، گونه های متنوعی از جانواران اعم از پرندگان، پستانداران و خزندگان را در خود جای داده است.

موزه حیات وحش سازمان دانش آموزی استان سمنان که کامل ترین موزه حیات وحش استان سمنان نیز می باشد، یکی دیگر از جاذبه های گردشگری در شهرستان سمنان است که مجموعه‌ای از گونه های تاکسی درمی شده حیات وحش اعم از بومی یا غیر بومی به ویژه نمونه های شاخص و نادری از پوشش جانوری سمنان را به نمایش گذاشته شده است.

این موزه، واقع در بلوار حکیم الهی سمنان، یکی از موزه‌های استان سمنان است که با هدف آشنایی پژوهشگران، محققین و علاقمندان به محیط زیست با گونه های جانوری منطقه ایجاد شده است. همچنین دارای بخش‌های مختلفی می باشد که می‌تواند در دروس علوم تجربی، جغرافیا و ... مورد استفاده دانش‌آموزان قرار گرفته و علاوه بر این، دانش و معلومات عمومی آنها را افزایش دهد.

در بخشی از این موزه، نمونه های بارز و ارزشمندی از بقایای سیلیس شده گیاهان و جانوران دوران های گذشته زمین که به صورت فسیل و سنگواره برجای مانده است، نگهداری می شود و در بخش دیگر که شامل تنوع زیستی استان است، اجزاء بدنِ پنج رده از مهره داران استان به صورت های مختلف از قبیل پوست، شاخ، اسکلت، جمجمه و تاکسیدرمی نگهداری شده و در بخشی دیگر نیز مولاژهای بدن انسان به نمایش گذاشته شده و برای استفاده علمی و معنوی بازدید کنندگان و عموم مردم در دسترس می باشد.

این موزه با زیربنای 100 متر مربع و در سال 1381 در محل سازمان دانش آموزی استان سمنان احداث شده است و در آن، بیش از 170 گونه جانوری اعم از پرندگان، خزندگان، پروانه ها، فسیل ها و ... در معرض دید علاقمندان به محیط طبیعی قرار گرفته است.

علاقه مندان می توانند همه روزه از ساعت 8 الی 14.30 ، از موزه حیات وحش سازمان دانش آموزی استان سمنان واقع در بلوار حکیم الهی سمنان دیدن نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار