با حضور مدیر اموزش و پرورش ناحیه یک زنجان و بخشدار قره پشتلو صورت گرفت،

نشست با اولیای دبستان اندیشه ارمغانخانه در راستای اجرای طرح ملی نماد

زنجان (پانا) - با حضور مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان و بخشدار قره پشتلو نشستی با اولیای دبستان اندیشه روستای ارمغانخانه در راستای اجرای طرح ملی نماد صورت گرفت.

کد مطلب: ۸۸۴۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
نشست با اولیای دبستان اندیشه ارمغانخانه در راستای اجرای طرح ملی نماد

حاتمی با بیان اینکه فاز آموزشی این طرح در روزهای پایانی خود به سر می برد، افزود:« محتوای طرح نماد با آموزش ۱۰ مهارت مشارکتی، مدیریت بر خود، کنترل هیجانات، صبر، بخشایشگری، مدیریت استرس، خودآگاهی، حل مسئله معنوی، توکل بر خدا و منظومه رشد در ۱۰ جلسه کامل انجام شد.»

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک با بیان اینکه کلاسهای آموزشی در مدارس ابتدایی برای معلمان و اولیا و در دوره متوسطه در کنار این دو مخاطب به دانش آموزان نیز آموزش همتایان را داشتیم، تشریح کرد: «این طرح با همت ۱۲۳ نفر از مربیان در ۱۶۳ آموزشگاه ناحیه برگزار گردید.»

وی ادامه داد: «بعد از آموزش مخاطبان و گذر از فاز ارتقایی به فاز غربالگری ورود خواهیم کرد تا دانش آموزان دارای مشکل شناسایی شود تا با مدد ۱۴ نهاد ائتلافی اقدامات پیشگیرانه و درمانی را برای جلوگیری از افزایش آسیب ها اتخاذ کنیم.»

در ادامه بخشدار قره پشتلو با ابراز خرسندی از حضور در جمع پرشور و پرتعداد اولیای دبستان اندیشه روستای ارمغانخانه اظهار داشت: «سرمایه های زندگی ما فرزندانمان هستند و امروز مهترین چالشی که جامعه با آن رودرروست انواع آسیب های اجتماعی است.»

افشاری ارتباط والدین با دانش آموزان را از مولفه های مهم شناسایی و کنترل آسیب های گریبان گیر عنوان کرد و افزود: «مهارت نه گفتن در برابر انتظارات و خواسته های نابجا را به کودکان بیاموزید و این شجاعت را به آنها القا کنید، اما اطاعت و تواضع در برابر اولیا نیز بعد دیگری از مهارت اجتماعی یک کودک در خانواده است که باید آموخته شود.»

وی تشریح کرد: «تحقیقات و بررسی ها نشان می دهند با توجه به تفاوتهای فردی، دو نفر در یک خانواده یکسان تربیت خاص خود را می طلبند و تربیت ناصحیح و عدم انجام وظایف از طرف اولیا موجب تولید دو شخصیت نامتوازن در یک خانواده یکسان می شود.»

بخشدار قره پشتلو طرد کردن کودکان از خانه و پناه بردن آنها به مکان های ناامن برای ارضای نیازهای مغفول را از آسیب های اصلی امروز برشمرد و گفت: «رفتار منطقی با خشم و مهارت های نظیر این از برایندهای این طرح می باشد که بر این اساس ضرورت و اهمیت این طرح بر اولیا روشن شده و شاهد حضور گسترده در این جلسات هستیم.»

وی با تأکید بر حضور و آموزش مردان در کنار زنان افزود: «حضور فیزیکی در این جلسات نیز کافی نیست و بایستی آموخته های این جلسه و مشکلات مطرح شده در خانه نیز تبیین و با مدیریت در خانه پیاده شود.»

این مقام مسئول دانش آموزان را به نهال نوپایی تشبیه کرد و کارکرد طرح نماد را هرس کردن علف های هرز برای رشد همگون این کودکان دانست که ثمره آن دادن میوه سالم در آینده ای نزدیک خواهد بود.

علی افشاری در پایان امداد الهی، توسل به قرآن و جایگزین کردن کلام وحی و آموزه های اسلام به جای رسانه های نابهنجار را اصل بدیهی در موفقیت هر طرح دانست و از دستگاه تعلیم وتربیت برای ایجاد این تحول عظیم تشکر و قدردانی نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار