اجرای بازی های بومی محلی در دبستان دخترانه ریاحین ناحیه یک یزد

یزد (پانا) - بازی های بو می، محلی توسط دانش آموزان پایه اول دبستان دخترانه ریاحین ناحیه یک با همکاری معاون پرورشی آموزشگاه در کوچه های کاهگلی و قدیمی یزد اجرا شد.

کد مطلب: ۸۸۴۱۱۱
لینک کوتاه کپی شد
اجرای بازی های بومی محلی در دبستان دخترانه ریاحین ناحیه یک یزد

اخترالسادات اولیایی، معاون پرورشی دبستان ریاحین، ضمن اشاره به تجربه ی دو ساله انجام بازی های بومی، محلی در این آموزشگاه در گفتگو با خبرنگار پانا اظهار داشت: در راستای ماموریت و رسالت خود در جهت توسعه، ترویج و احیاء چنین بازیهایی و با هدف معرفی آداب و رسوم گذشتگان، دانش آموزان پایه اول دبستان ریاحین با لباسهای سنتی شبیه بهم، در کوچه پس کوچه های بافت قدیم یزد به بازی عمو زنجیر باف و آلیسا آلیسا پرداختند.

او خاطرنشان کرد: جوابهای کوتاه در چنین بازیهایی ضمن ایجاد فضایی شاد برای بچه ها، باعث تقویت فن بیان و مهارت در گفتگوی آنها نیز می شود.

وی تاکید کرد: بازی های قدیمی در عین سادگی بدون نیاز به هیچ وسیله ای با حداقل امکانات، در کمترین فضا و با تعداد زیادی از بچه ها و بصورت گروهی باعث تعامل بیشتر بین آنها می شود؛ اما بازی های امروزه اکثرا تنها و بصورت انفرادی می باشد.

اولیایی ضمن پرانرژی و مفرح بودن بازیهای بومی، محلی افزود: این بازیها باعث تقویت هیجانهای کودکانه و ایجاد همبستگی فکر و اندیشه بین دانش آموزان می شود.

او در ادامه گفت: بازی در کنار همسالان سبب قوت قلب بچه های کوچکتر شده و آنها در کنار هم اعتماد بنفس بیشتری پیدا می کنند.

وی اضافه کرد: امروز شاهد این هستیم که نشاط و شادابی باید در مدارس با توجه به سند تحول وجود داشته باشد تا ساحتهای ششگانه تربیتی تحقق یابد.

معاون پرورشی دبستان ریاحین افزود: امروز بازیهای رایانه ای ما را از سواد حرکتی باز داشته و موجب ایجاد اضطراب و تشویش در نوجوانان شده است و انتظار می رود تا معلمان نسبت به ایجاد شادابی در بین دانش آموزان اقدام کنند.

اولیایی ادامه داد: در آموزه های دینی، بازی در بین کودکان و نوجوانان مورد تاکید بوده است و باید در بین دانش آموزان دختر بسیار به موضوع شادابی و نشاط بها داده شود.

خبرنگار/ غزاله چایی فروش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار