تبلیغ کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی ممنوع شد
تهران (پانا) - نمایندگان مردم در خانه ملت با ممنوعکردن تبلیغ کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی یا نمونه کالای ایرانی در رسانه ملی و عمومی موافقت کردند.
به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۱۶ دی) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی، با ماده (۱۹) این طرح با ۱۵۵ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
در ماده (۱۹) آمده است: بهمنظور حمایت از کالای ایرانی موضوع این قانون، تبلیغ کالاهای خارجی دارای مشابه یا نمونه کالای ایرانی در صدا و سیما، مطبوعات، تابلوهای شهری یا دیواری، وسایل حمل و نقل همگانی، اوراق چاپی، تلفن و فضای مجازی ممنوع و رسانه پخشکننده آگهی هر یک به جزای نقدی معادل دهبرابر قرارداد پخش آگهی، محکوم میشود.
تبصره ۱- تبلیغ کالاهای خارجی که بخشی از فرآیند تولید آنها در داخل کشور انجام میشود و مورد تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد، مجاز است.
تبصره ۲- در تبلیغ کالاهای ایرانی و محصولات داخلی و تقویت نشانهای تجاری (برندهای) داخلی، ماده(۸) قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب (۱/۲/۱۳۹۴) و آییننامه مربوطه لازمالاجراء است.
ارسال دیدگاه