معاون فناوری توسعه وزارت آموزش و پرورش خبر داد:احداث2700هنرستان برای تحقق برنامه ششم توسعه ضروری است

بیرجند(پانا) ـ معاون فناوری توسعه، تجهیز دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش از احداث هنرستانها خبرداد و افزود: هم اکنون احداث 2700 هنرستان در کشور برای تحقق برنامه ششم توسعه ضروری است که لازمه تحقق این مهم توجه ویژه نمایندگان مجلس به سازمان توسعه و تجهیز مدارس می باشد.

کد مطلب: ۸۸۲۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون فناوری توسعه وزارت آموزش و پرورش خبر داد:احداث2700هنرستان برای تحقق برنامه ششم توسعه ضروری است

محمد علی علی نژاد صبح امروز در گردهمایی مدیران هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: توسعه و تجهیز هنرستان های کشور یکی از مهمترین دغدغه های امروز آموزش و پرورش است زیرا اضافه شدن یک پایه آموزشی به هنرستان ها نیازمند نگاه ویژه است.

او ازپیش بینی اعتباری 45 میلیاردی برای توسعه و تجهیز هنرستان های کشور خبر داد و تصریح کرد: دو عامل فضا و نیروی انسانی مهم ترین چالش و دغدغه مسئولین در وزارت آموزش و پرورش است.

معاون فناوری توسعه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نیاز هنرستان های کشور به جذب 55 هزار هنر آموز و استاد کار، ادامه داد: در سال تحصیلی جاری 3 هزار نیروی خاص فنی و حرفه ای جذب شدند که در حال حاضر دوره های ویژه آموزشی را می گذرانند ولی جذب کامل نیروی انسانی مورد نیاز کشور بستگی به مجوز و میزان استخدامی دولت دارد.

علی نژاد از ردیف اعتباری بودجه و 2 درصد سود شرکت گاز که به نوسازی مدارس تخصیص می یابد، به عنوان محل جذب اعتبار برای توسعه و تجهیز آموزش های فنی و حرفه ای یاد کرد و ابراز داشت: از مجموع اعتبارات تخصیص یافته از سال 96 تا 98 سهم خراسان جنوبی 4.5 میلیارد تومان است که بخشی از آن تخصیص یافته و بخش باقی مانده نیز تا پایان 98 جذب می شود.

او با بیان اینکه خراسان جنوبی در جذب دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش جزو استان های پیشتاز کشور است، یاد آور شد: در این ارتباط طبق برنامه ششم توسعه میانگین نرم جذب 36 درصد است که خراسان جنوبی با 42 درصد جذب دانش آموز بالاتر از نرم کشوری قرار دارد.

لازم به ذکر است گردهمایی مدیران هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش خراسان جنوبی از امروز به مدت 2 روز ادامه دارد و مدیران با گذراندن دوره های آموزشی مختلف با موضوع شیوه کار با دفاتر امتحانات، سامانه سما، سامانه دانا، آمار و آنچه باید در این زمینه بدانند، آموزش می بینند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار