سرپرست استانداری فارس: توجه جدی به منزلت فرهنگیان از اولویت‌های دولت است

شیراز (پانا) - سرپرست استانداری فارس، سرمایه‌گذاری در آموزش را مهم‌ترین نوع سرمایه‌گذاری دانست و افزود: در دنیای کنونی نیروی انسانی اصلی‌ترین عامل توسعه است و معلمان علاوه بر شان و جایگاه معنوی نیازمند توجه مادی نیز هستند و باید رسیدگی به وضعیت معیشت معلم در اولویت توجه قرارگیرد.

کد مطلب: ۸۸۲۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست استانداری فارس: توجه جدی به منزلت فرهنگیان از اولویت‌های دولت است

یداله رحمانی در آیین نکوداشت یکصدمین سال تاسیس تربیت معلم استان فارس که با حضور جمعی از پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت فارس برگزار شد، گفت: معلمان رسالت بزرگ تعلیم و تربیت کشور را برعهده دارند، چنانچه در قرآن و سخنان بزرگان ما نیز بر نقش و جایگاه علم و علم آموزی تاکید شده است.

سرپرست استانداری فارس با بیان اینکه جایگاه معلم والاترین جایگاه است، اظهار داشت: ما نباید صرفاً جایگاه معنوی معلم را نشان داده و از حفظ منزلت و تأمین معیشت وی آن‌گونه که درخور و سزاوار است، غافل شویم چرا که معلم نیاز به توجه مادی نیز دارد و باید بسیار پررنگ‌تر از گذشته به این موضوع رسیدگی شود.

مقام عالی دولت در استان فارس ادامه داد: ما نمی‌توانیم فقط در مورد معلمان شعارهای زیبا دهیم، بلکه باید در شورای برنامه‌ریزی و آموزش‌وپرورش استان و در اولویت‌بندی منابع، توجه به منزلت معلم را به جد مدنظر قرار داده و یک بازنگری کلی در این خصوص داشته باشیم.

رحمانی با اشاره به جایگاه ویژه تربیت معلم در حوزه تعلیم و تربیت کشور ، خواستار ارائه یک راهکار عملیاتی از سوی دانشگاه فرهنگیان در جهت ارتقای منزلت معلمان شد و اظهار داشت: مدیران این دانشگاه باید پیشنهاد دهند تا چه اقداماتی را انجام دهیم که مشکلات معلمان به حداقل برسد.

وی افزود: باید بدانیم چرا تابه‌حال نتوانستیم در عمل نیازهای آموزش‌وپرورش را متناسب با جایگاه این نهاد مهم، برطرف کنیم و این مهم نیاز به ارائه راهکار عملیاتی از سوی دانشگاه فرهنگیان است.

در پایان این آئین، با اهدای لوح و هدایایی از پیشکسوتان فرهنگی استان فارس تجلیل به عمل آمد.

دانشگاه فرهنگیان از بزرگ ترین و گسترده ترین دانشگاه کشور است که در سال 1390 با تجمیع مراکز تربیت معلم سراسر کشور که قدمتی 100ساله داشته، تاسیس شد که 98 واحد دانشگاهی تربیت معلم سابق را پوشش می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار