اردبیل میزبان مسابقات جهانی اسکی می‌شود

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل از برنامه‌ریزی جهت اخذ میزبانی مسابقات جهانی اسکی در سال ۱۳۹۹ خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۲۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد
اردبیل میزبان مسابقات جهانی اسکی می‌شود

اکبر بهنام‌جو در جلسه بررسی برنامه‌های زمستان بیدار اظهار داشت: امسال اردبیل میزبان پنجمین دوره جام باشگاه‌های جهان در رشته کشتی بود و سال آینده مسابقات لیگ جهانی والیبال نیز برگزار می‌شود .

او با تاکید به آمادگی استان جهت میزبانی مسابقات جهانی اسکی مطابق با اقلیم منطقه افزود: لازم است زیرساخت‌های این رشته ورزشی تقویت شود که از جمله انتظار داریم سال آینده هتل پیست اسکی آلوارس به اتمام رسیده و سه پیست اسکی آلوارس دو، شابیل و اندبیل احداث شود تا هیئت اسکی برای برگزاری رویدادها چهار پیست اسکی مجهز در اختیار داشته باشد .

استاندار اردبیل با بیان اینکه مسیر دسترسی به پیست اسکی آلوارس آسفالت شده و به دو راهدارخانه در شابیل و آلوارس مجوز صادر شده است، تصریح کرد: راهدارخانه آلوارس در ارتفاع احداث می‌شود تا این پیست هیچگاه تعطیلی نداشته باشد .

بهنام‌جو با تاکید به ضرورت تداوم برنامه‌های استانی اسکی گفت: همچنین تولید قطعات اسکی با تسهیلات شش درصد حمایت می شود تا بتوانیم برندی در اردبیل تعریف کنیم .

همچنین رئیس هیئت اسکی اردبیل نیز با اذعان به رشد رشته اسکی در اردبیل اظهار کرد: طی ماه‌های اخیر دو مدال بین المللی اسکی کسب شده و شش نفر عضو دائم تیم ملی از استان اردبیل اسد و بیشترین تعداد بانوان تیم ملی نیز از استان اردبیل هستند .

خرم دوست تصریح کرد: اسکی اردبیل به حدی رشد و توسعه داشته که در صورت حمایت می‌توان امسال از 10 برگزیده نخست اسنو برد جهان جهت اجرای حرکات نمایشی و رونق گردشگری زمستانی دعوت کرد تا حداقل در پنج روز رویداد گردشگری زمستانی تعریف شود .

او با تاکید به ضرورت تجهیز پیست اسکی خلخال گفت: در حال حاضر تمرینات اسکی در آلوارس محدود شده و انتظار ما آماده‌سازی پیست اسکی خلخال و پیست چمن فندقلو است .

رئیس هیئت اسکی استان بااشاره به گرانی قطعات اسکی و هزینه 25 تا 30 میلیون تومانی آن افزود: می‌توان در اردبیل قطعات اسکی را تولید و به عنوان برند معرفی کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار