ساجدی فر معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش میانه در مصاحبه با خبرگزاری پانا؛

آموزش بزرگسالان باید بر مبنای مهارت آموزی و همسو با نیاز آنان باشد

میانه(پانا) - همزمان با هفته سواد آموزی و کسب رتبه اول جذب و پالایش سوادآموزان منطقه میانه ساجدی فر معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش میانه در مصاحبه ای با خبرگزاری پانا عملکرد آموزش و پرورش میانه در این زمینه را تشریح کرد.

کد مطلب: ۸۸۲۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزش بزرگسالان باید بر مبنای مهارت آموزی و همسو با نیاز آنان باشد

ساجدی فر معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش میانه با اشاره به کسب رتبه اول منطقه در جذب و پالایش سوادآموزان این موفقیت را حاصل تلاش همکاران و مساعدت و همکاری فرماندار ویژه میانه به عنوان رئیس شورای پشتیبانی دانست و گفت:رشد بالای چهل درصدی در امر باسوادی در کشور در چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران یکی از برکات انقلاب اسلامی برای حرکت روبه جلو در این زمینه بوده است.

وی با اشاره به فرمان تاریخی حضرت امام (ره) بر تشکیل نهضت سوادآموزی آن را از جمله کارهای مدبّرانه و حکیمانه ایشان دانست که آثار و نتایج فراوانی به همراه داشت وی همچنین عملکرد منطقه در زمینه جذب و پالایش بیسوادی را روبه بهبود و رشد عنوان کرد و گفت:آموزش و پرورش میانه در دو سال اخیر از رتبه میانی بین مناطق با تلاش همکاران فرهنگی و تلاشگران عرصه سوادآموزی رتبه اول را در دوسال پیاپی به خود اختصاص داده است.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت منطقه با اشاره به وجود 280 کلاس فعال سوادآموزی در مرکز ،شهرک ها و روستاهای بخش مرکزی بهترین عملکرد منطقه در امر کیفیت بخشی آموزش سوادآموزی را گسترش برنامه های مختلف کتابخوانی دانست و گفت:آموزش بزرگسالان باید بر مبنای مهارت آموزی و همسو با نیاز آنان باشد.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش منطقه از آموزش بیش از تحصیل 1000 سوادآموز 6 تا 49 سال در دوره های انتقال و تحکیم در شهر میانه و بخش مرکزی خبر داد و گفت: حجم ابلاغی جذب اداره سوادآموزی منطقه در سال 96 با جذب 151 درصدی و در سال 97 با 184 درصدی تحقق یافته است.

ساجدی فر افزود یکی از اهداف آینده منطقه در جذب سوادآموزان را ایجاد کلاسهای یادگیری محلی عنوان و گفت: اداره سوادآموزی منطقه در جهت بهبود کیفیت کلاس های سواد آموزی سعی بر مهارت محور نمودن کلاسها داشته و در حال حاضر 10 کارگاه دانش افزایی و بررسی کتب برای آموزش دهندگان برگزار شده است، وی همچنین آموزش مهارت های زندگی و کارهای روزمره را از فعالیت های کلاسهای سوادآموزی در منطقه دانست.

وی شورای پشتیبانی سوادآموزی منطقه را نقطه قوت حرکت رو به جلو دانست و افزود امیدواریم یا همکاری اعضایر شورای پشتیبانی بتوانیم پیشرفت چشمگیری در این امر داشته باشیم.

مدیر آموزش و پرورش میانه در ادامه از اجرای طرح ملی حفظ جز سی ام در مدارس منطقه خبر داد و گفت:امسال اولویت برنامه های پرورشی در مدارس طرح ملی حفظ جز سی ام در راستای مطالبه مقام معظم رهبری بر تربیت ده میلیون حافظ قرآن است .

وی همچنین با اشاره به تجلیل ازحافظان قرآن در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه هر هفته در سال جاری ، از برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی ویژه آموزگاران دوره ابتدایی خبر داد و گفت:امسال آموزش و پرورش منطقه تمام توان خود را در اجرای این طرح به کار گرفته است.

خبرنگار:فاطمه یعقوبی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار