فلسطین و مرور تاکتیک‌های کی‌روش به یاد جشنواره گل

تهران (پانا) – تیم ملی ایران در حالی امروز اولین دیدار دوستانه خود در اردوی قطر را برگزار خواهد کرد، که در دو بازی آخر روبرو فلسطین را گلباران کرده و هیچگاه در تاریخ، مقابل این تیم طعم شکست را نچشیده است.

کد مطلب: ۸۸۱۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد
فلسطین و مرور تاکتیک‌های کی‌روش به یاد جشنواره گل

تیم ملی فوتبال ایران که آخرین مرحله از اردوی آماده‌سازی خود برای حضور در جام ملت‌های آسیا را در قطر برپا کرده است، عصر امروز اولین دیدار دوستانه خود در این کشور را مقابل فلسطین برگزار خواهد کرد تا کارلوس کی‌روش آخرین تدابیر تاکتیکی خود برای مصاف با سه تیم عربی را در مرحله گروهی جام ملت‌های 2019 امارات آزمایش کند.

برتری تاریخ ایران با طعم جشنواره گل

در طول تاریخ تیم‌های ملی فوتبال ایران و فلسطین 4 بار با هم روبرو شدند که اولین دیدار آنها در سال 1379 در بازی‌های غرب آسیا بود که در نهایت با تساوی یک بر یک تمام شد. دومین بازی دو تیم هم برنده نداشت و به تساوی 2 بر 2 منجر شد اما در سومین بازی که تابستان 87 بود، ایران توانست مقابل این تیم در بازی‌های غرب آسیا اولین برد تاریخ را با نتیجه 3 بر صفر جشن بگیرد. 3 سال بعد و در سال 90 چهارمین بازی تاریخ دو تیم برگزار شد و ایران و فلسطین برای اولین بار در دیداری دوستانه به مصاف هم رفتند، جدالی یک طرفه که در آن شاگردان کارلوس کی‌روش حریف خود را 7 بر صفر در هم کوبیدند.

البته قرار بود در سال 93 و پیش از جام ملت‌های 2015 هم دو تیم با هم روبرو شوند و قرارداد بازی هم امضا شده بود اما به دلایلی که هنوز هم واقعیت آن مشخص نشده فلسطین از بازی با ایران انصراف داد، تا بدین ترتیب دو تیم امروز بعد از 7 سال و 3 ماه به مصاف هم بروند. اما نکته جالب اینجاست که از تیمی که 7 سال قبل مقابل فلسطین قرار گرفت هنوز سه بازیکن در لیست تیم ملی ایران وجود دارند. احسان حاج‌صفی، پژمان منتظری و کریم انصاری‌فرد بازیکنانی هستند که در جشنواره گل حضور داشتند و نام‌شان برای حضور در جام ملت‌های آسیا در لیست تیم ملی وجود دارد البته امروز انصاری‌فرد نمی‌تواند در زمین حاضر شود.

کاظمیان گلزن برتر ایران و فلسطین

در لیست بازیکنانی که در دیدارهای ایران و فلسطین برای تیم ملی ایران گلزنی کرده‌اند، جواد کاظمیان با دو گل زده که در جریان بازی 7 بر صفر به ثمر رسید صدرنشین گلزنان است. «محمد قاضی ،کریم انصاری‌فرد ،پژمان منتظری، پژمان نوری، جواد نکونام،کیانوش رحمتی، غلامرضا رضایی، جلال رافخایی، محسن بیاتی‌نیا، رضا عنایتی، علی سامره» دیگر گلزنان ایرانی هستند که دروازه فلسطین را باز کرده‌اند.

لیست گلزنان ایران به فلسطین نشان می‌دهد که تنها ایرانی که امروز به زمین خواهد رفت و سابقه گلزنی به این تیم را دارد، پژمان منتظری است .

نبرد آماده‌ها در قطر

با نگاهی به وضعیت ماه‌های اخیر دو تیم، می‌توان نشان از آمادگی را در تیم‌های ملی فلسطین و ایران مشاهده کرد. با پایان جام جهانی، ایران 5 بازی برگزار کرده که حاصل آن 3 برد مقابل ازبکستان، بولیوی و ترینداد و توباگو بوده و آخرین بازی تیم کی‌روش هم مقابل ونزوئلا با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

اما در مقابل فلسطین که با 4 پیروزی متوالی مقابل تاجیکستان، نپال، بنگلادش و تاجیکستان توانسته بود قهرمان تورنمنت بنگلادش شود، بعد از این مسابقات سه دیدار دوستانه برگزار کرد که حاصل آن دو پیروزی مقابل پاکستان و یک تساوی مقابل چین بوده است.

هر چند رقبای 3 ماه اخیر فلسطین، تیم‌های مطرحی در قاره آسیا نبودند اما تساوی این تیم مقابل چین نشان داده که نمی‌توان آنها را دست کم گرفت و شاید تکرار جشنواره گل آخرین تقابل روبرو، در وضعیت فعلی کمی سخت‌تر از حد تصور باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار