امام جمعه شهر پیربکران: امروز در خانواده‌ها تاکید زیاد بر دروس مانع انجام امور شخصی فرزندان می شود

پیربکران، اصفهان (پانا) - جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی منطقه پیربکران با حضور اعضای مربوطه در دفتر رئیس اداره برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۰۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه شهر پیربکران: امروز در خانواده‌ها تاکید زیاد بر دروس مانع انجام امور شخصی فرزندان می شود

در آغاز جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی رئیس اداره گفت: تشکل ها بر اساس اهداف وزارتخانه ای ایجاد می شود و هدف توانمندسازی دانش آموزان است. بزرگترین تشکل دانش آموزی بسیج دانش آموزی است که در قالب کمیته پشتیبانی بسیج دانش آموزی به صورت ماهیانه مسائل مربوط به این تشکل در آنجا بیان می گردد. تشکل بعدی سازمان دانش آموزی است که در قالب توانمندی دانش آموزان فعالیت خود را انجام می دهد و در آموزش و پرورش پیربکران 65 مدرسه با جمعیت 2300 نفر عضو این تشکل هستند و مورد سوم هلال احمر است که در 15 مدرسه کانون دارد و محور اصلی فعالیت آن کمک های اولیه است که در 4 مدرسه طرح دادرس در حال اجرا می باشد.

وی افزود: تاکید مقام معظم رهبری است که به تعداد دانش آموزان تشکل داشته باشیم که هر دانش آموز طبق علاقه خودش در این تشکل ها حضور داشته باشد. سازمان دانش آموزی در راستای اجتماعی شدن دانش آموزان فعالیت های مفیدی انجام می دهد.

سپس حیدری از مربیان سازمان دانش آموزی در جمع اعضای حاضر در جلسه گفت: برنامه های سازمان دانش آموزی نشاط خاصی را به دانش آموزان می دهد. شعار این تشکل همکاری، همدلی و همیاری است و هدف از گره ها این است که گره را اول باید یاد گرفت تا بتوان گره از کار افراد باز کرد. ما باید در این تشکل به دانش آموز یاد دهیم که با طرز فکرهای متفاوت می توانیم یک زندگی خوبی در کنار هم داشته باشیم. تعامل و مشورت مورد تاکید این سازمان به ویژه در اردوها است. 12 منش در سازمان وجود دارد که هر منش آن از یک آیه از قرآن برگرفته شده است و هدف خیلی واضح با توجه به آیه مشخص می شود.

در ادامه توکلی معاون پرورشی اداره ضمن اشاره به این که سازمان دانش آموزی یک ارگان مردم نهاد است گفت: نظارت بر بوفه مدارس از وظایف سازمان دانش آموزی است و با این هدف است که دانش آموز کار اقتصاد و تجارت را با همکاری هم یاد می گیرند و اقداماتی دیگر از این قبیل در برنامه های سازمان دانش آموزی زیاد است.

در پایان جلسه امام جمعه شهر پیربکران به طرح کاد در دوره آموزشی قدیم اشاره کرد و گفت: طرح کاد با هدف یادگیری یک کار در کنار دروس تئوری بود.سازمان دانش آموزی نیاز به تبیین دارد و دانش آموزان عضو سازمان دانش آموزی باید وظیفه تبیین این امر را داشته باشند.

وی ادامه داد: امروز در خانواده ها درس مانع انجام امور شخصی فرزندان می شود که این اردوهای جمعی سازمان دانش آموزی برای رفع این معضل خیلی مفید است. متاسفانه امروز نوجوانان و جوانان جایی دیده نمی شوند و بیشتر بخاطر این است که کسی صبر و حوصله کافی برای تعامل با آنها را ندارد.

امام جمعه شهر پیربکران در پایان صحبت های خود گفت: ما همه یک مجموعه ایم. همگی زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی هستیم. همه باید به یک تفکری برسیم که بدون در نظر گرفتن مسائل سیاسی با انجام امور به اهداف امامت حضرت ولی عصر(عج) دست یابیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار