در گفت‌وگو با پانا

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران: گزارش حسابرسی سال 93 شهرداری در صحن شورا قرائت نمی‌شود

تهران (پانا) - رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با بیان اینکه گزارش حسابرسی سال 93 شهرداری تهران در صحن شورا قرائت نمی‌شود، گفت تهیه گزارش حسابرسی سال 94 شهرداری در دستور کار است.

کد مطلب: ۸۷۹۵۱۸
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران: گزارش حسابرسی سال 93 شهرداری در صحن شورا قرائت نمی‌شود

مجید فراهانی در گفت‌وگو با پانا درباره سرانجام حسابرسی‌ها در شورای شهر تهران گفت: گزارش‌های حسابرسی سال 93 ارائه شده است و اکنون به کمیسیون برنامه و بودجه رسیده است اما با توجه به اینکه تمام مدیران، سازمان‌ها، شرکت‌ها و مناطقی که در سال 93 مشغول به کار بودند جز یکی دو مورد از آنها حضور ندارند و قرائت گزارش‌هایی که مربوط به چهار سال پیش است عملا گره‌ای از مشکلات شهر باز نمی‌کند.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران افزود: مقرر شد با توجه به اینکه اکنون در حال دریافت گزارش‌های حسابرسی سال 94 هستیم، فقط گزارش‌های سال 94 در صحن ارائه شود. از آنجا که پیمانکاران سال‌های 93 و 94 مشترک بوده است، اشکالاتی که در گزارش‌های حسابرسی در سال 93 مطرح است در سال 94 نیز تکرار شده است. بنابراین گزارش حسابرسی سال 94، سال 93 را هم پوشش می‌دهد و نیازی به تصویب در صحن ندارد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش حسابرسی الزاماتی برای شهرداری از سوی شورا تصویب می‌شود به عنوان مثال اگر در گزارش حسابرسی سازمان املاک مشکلاتی وجود داشته باشد، بعد از قرائت گزارش الزاماتی را برای سازمان املاک در نظر گرفته می‌شود.

فراهانی با اشاره به مراحل مختلف گزارش‌ حسابرسی در شورای شهر تهران گفت: مرحله اول تهیه گزارش‌های حسابرسی است، مرحله دوم گزارش حسابرسی قرائت می‌شود، مرحله سوم الزامات تصویب می‌شود، مرحله چهارم پیگیری انجام الزامات از سوی شورا است و مرحله پنجم اقدامات نظارتی است.

این عضو شورای شهر تهران درباره افزایش درآمدهای پایدار در شهرداری از 30 به 40 درصد نیز توضیح داد: این هدفگذاری شورای شهر تهران است و تاکید شورا را می‌رساند. 60 درصد از درآمدهای شهرداری، ناپایدار است و این درآمدها باید کاهش پیدا کند و به جای آن درآمدهای پایدار باید افزایش یابد. بنابراین ضرورت دارد برنامه‌ریزی شهرداری تهران به سمت احیای درآمدهای پایدار برود و شورای شهر نیز در این زمینه حساس است. البته ممکن است که در انتهای سال 98 به هدف 40 درصد درآمد پایدار نرسیم اما این را نشان می‌دهد که باید به سمت درآمدهای پایدار حرکت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار