برگزاری جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در استان اردبیل

معاون استاندار اردبیل نسبت به بیمه کردن محصولات توسط کشاورزان تاکیدکرد

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گفت:بیمه کردن محصولات کشاورزی، امنیت شغلی کشاورزان را تضمین خواهد کرد.

کد مطلب: ۸۷۸۷۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، در این جلسه معاون امور عمرانی استانداری اردبیل با بیان این كه یكی از مشکلات اصلی كشاورزان ، حوادث غیرمترقبه خشكسالی است كه با بیمه كردن محصولات می توانند با پشتوانه مناسبی به فعالیت خود ادامه دهند افزود : با هماهنگی دستگاه های ذیربط و با هدف كاهش آسیب ها آموزش همگانی و اطلاع رسانی در اولویت قرار گیرد تا با یك مدیریت صحیح بتوان راندمان كار را افزایش داد.
سید كمال الدین میرجعفریان اظهار داشت : شرایطی كه امروز در كاهش بارندگی ها و احتمال خشكسالی با آن روبرو هستیم شرایطی مشابه سال 86 است و آنچه كه مهم و اساسی دراین راستا به نظر می رسد مدیریت هماهنگ و مدبرانه است تا ضمن كاستن از التهاب و تنش های موجود ، كشاورزان رابه عنوان اصلی ترین عناصر با حوادث و سوانح غیرمترقبه بتوان باراهكارهایی درست آشنا كرد.

وی از دستگاههای اجرایی دخیل خواست تا در آموزش های تخصصی و عمومی برای مقابله و كاهش حوادث برنامه ریزی لازم رامدنظر قراردهند تا بایك اطلاع رسانی فراگیر از آسیب ها دراین حوزه كاسته شود .
معاون امور عمرانی استانداری اردبیل از احداث چندین سد معیشتی در سطح استان خبرداد و گفت :برای صیانت از خاك در حوادث و سوانح غیرمترقبه سدهای معیشتی احداث می شود كه می تواند در حفظ آبهای ناشی از بارندگی موثر بوده و راندمان كشاورزان را افزایش دهد .
میرجعفریان هم چنین اهمیت پوسش بیمه ای اموال منقول و غیرمنقول و فرهنگ سازی دراین زمینه را مهم دانست و گفت :در كنار آن دفع بهداشتی زباله و بازیافت آنها به بهره برداری درست از منابع موجود در این زمینه ضروری به نظر می رسد كه با توجه به حادثه خیز بودن استان دستگاههای اجرایی باید نسبت به بیمه اموال اقدامات پیشگیرانه رابعمل آورند .
وی با بیان اینكه یكی از دغدغه های اصلی كشاورزان بیمه است ، افزود : كشاورزان می توانند با بیمه كردن محصولات خود از بسیاری از ضرر و زیان ناشی از حوادث در امان باشند و نوعی امنیت شغلی برای آنان به همراه خواهد داشت .
سپس مدیركل مدیریت بحران استان نیز با اشاره به خسارت یك هزار و 220 میلیارد ریالی در سال گذشته از اختصاص 300 میلیارد ریال اعتبار از محل حوادث غیرمترقبه به استان خبر داد.
علی اسلامی گفت : 250 میلیارد ریال از این اعتبار در میان 215 پروژه در استان توزیع شده است.
وی با بیان اینكه 101 پروژه مربوط به حوادث غیرمترقبه در حوزه شهرداریهای استان است از اختصاص 88 میلیارد ریال اعتبار به این حوزه خبرداد و گفت : دویست میلیارد ریال نیز برای اجرای 54 پروژه كه از محل خشكسالی دچار خسارت شده بودند اختصاص یافته است كه امید واریم با اجرای آنها بخشی از حوادث و نابسامانی ها كاهش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار