مدیرکل آموزش و پرورش استان در سومین همایش تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران ورزش دانش‌آموزی و مربیان برتر تربیت بدنی:

استعدادیابی مهم‌ترین اولویت آموزش و پرورش در مقطع ابتدایی است

زنجان(پانا)-مریم رشتچی مدیرکل آموزش و پرورش استان در سومین همایش تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران ورزش دانش‌آموزی و مربیان برتر تربیت بدنی گفت: استعدادیابی مهم‌ترین اولویت معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش در مقطع ابتدایی است.

کد مطلب: ۸۷۶۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد
استعدادیابی مهم‌ترین اولویت آموزش و پرورش در مقطع ابتدایی است

مریم رشتچی ظهر امروز در سومین همایش تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران ورزش دانش‌آموزی و مربیان برتر تربیت بدنی استان زنجان اظهار کرد: امسال پس از 10 سال وقفه بار دیگر به استان زنجان اعتماد شد و میزبانی سه رشته تنیس، شطرنج و بدمینتون داده شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان در تابستان سال‌جاری میزبان 2 هزار دانش‌آموز ورزشکار از سراسر کشور بود، بیان کرد: یکی از برنامه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توسعه تربیت‌بدنی و ورزش در مدارس است.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مورد اقبال دانش‌آموزان ورزش در مدارس است، اضافه کرد: به همین منظور برنامه‌های مختلفی در مدارس با محوریت تربیت‌بدنی برگزار می‌شود.

رشتچی با بیان اینکه استعدادیابی یکی از موضوعات مورد تاکید در آموزش و پرورش است، ادامه داد: دانش‌آموزان در مدارس در مقاطع تحصیلی بالاتر توانایی‌های ورزشی را کسب می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه استعدادیابی مهم‌ترین اولویت معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش در مقطع ابتدایی است، بیان کرد: در این زمینه از همراهی و مساعدت سایر دستگاه‌ها بهره‌مند می‌شویم.

وی اعزام کاروان تجهیزات ورزشی را از دیگر اقدامات قابل قدردانی در آموزش و پرورش طی سال‌جاری خواند و افزود: این اعزام با رویکرد ارائه تجهیزات به مناطق محروم انجام شده است.

رشتچی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم ورزش صبحگاهی از دیگر اهداف آموزش و پرورش در مدارس است، گفت: در حالی که در ورزش قهرمانی تاکید بر عده خاصی است اما با ورزش صبحگاهی سلامتی برای همه دانش‌آموزان فراهم می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه با تبریک بازنشستگی جمعی از معلمان تربیت‌بدنی اظهار کرد: امید است این نیروها همفکری و همراهی با آموزش و پرورش را ادامه دهند.

ذبیح‌الله تاراسی با اشاره به اینکه بیشتر بار فعالیت‌های تربیت‌بدنی آموزش و پرورش در مدارس بر دوش معلمان است، عنوان کرد: این افراد با وجود محدودیت‌ها فعالیت‌های متعددی داشتند.

وی با اشاره به اینکه باید سبک زندگی دانش‌آموزان به سبک زندگی فعال تغییر پیدا کند، بیان کرد: دانش‌آموزان موفق در حوزه ورزش باید به عنوان سفیران ورزشی در مدارس و جامعه فعالیت کنند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان ورزشکار دارای فکر و ذهن سالم هستند، بیان کرد: این دانش‌آموزان سه اصل تهذیب، تحصیل و ورزش را عملی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه جذب دانش‌آموزان به سمت ورزش رسالت دانش‌آموزان ورزشکار است، خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش از تلاش و مساعدت این دانش‌آموزان در طول سال قدردانی می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار