رئیس اداره پرورش استعدادهای درخشان سیستان و بلوچستان:

هر نوع آزمون، المپیاد و مسابقه علمی خارج از مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان مورد تایید نیست

کیانی: در پشت آزمون ها و المپیادهای موسسات غیر رسمی، یک هدف تجاری مخفی قرار دارد

زاهدان (پانا) - رئیس اداره پرورش استعدادهای درخشان سیستان و بلوچستان گفت: مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان هر نوع آزمون، المپیاد و مسابقه علمی خارج از مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان را تایید نمی کند.

کد مطلب: ۸۷۵۴۲۱
لینک کوتاه کپی شد
هر نوع آزمون، المپیاد و مسابقه علمی خارج از مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان مورد تایید نیست

حبیب کیانی با اظهار تاسف از رشد قارچ گونه ی برخی از موسسات غیر مجاز اظهار کرد: این موسسات با اعلام اینکه موسسه ای رسمی و دارای مجوز قانونی هستند، میان دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان نفوذ پیدا کرده و دانش آموزان را با یک سری از آزمون های غیر رسمی درگیر و از روند اصلی آموزشی مدارس جدا می کنند.

وی با توصیه به خانواده ها که خود را درگیر موسسات غیر رسمی و غیر مجاز نکنند، تصریح کرد: در پشت فعالیت های این موسسات، یک هدف تجاری مخفی قرار دارد.

رئیس اداره پرورش استعدادهای درخشان استان با اشاره به روند فعالیت این موسسات ابراز داشت: در فرایند اولیه تعدادی از دانش آموزان را ثبت نام کرده و سپس با وعده های واهی(اعزام به خارج از کشور، مدال جهانی و..) خانواده‌ها را به همراهی خود تشویق می‌کنند.

وی ادامه داد: این موسسات در گام اول آزمون هایی برگزار می کنند و به برخی از دانش آموزان نیز مدال های درون موسسه ای داده و با تطمیع خانواده ها و طلب پول های هنگفت، وعده اعزام به خارج از کشور فرزندشان را می دهند که موجب غرق شدن در دام آن می شود.

کیانی با اشاره به برگزاری المپیاد در ۸ رشته ریاضی، اخترفیزیک، ادبیات، شیمی، کامپیوتر و زیست شناسی در این مرکز خاطرنشان کرد: هر دانش آموزی که در آزمون های مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرکت کند تمام و کمال هزینه های او حتی تا مرحله جهانی به صورت "رایگان" توسط مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه در آذر ماه هر سال دستورالعملی از سوی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان به تمامی مدارس سطح شهرستان ها و مناطق برای ثبت نام دانش آموزان در المپیادهای این مرکز ابلاغ می شود، گفت: تنها مسیر قانونی و رسمی اعزام‌های خارج از کشور برای دانش آموزان، مرکز ملی استعدادهای درخشان آموزش و پرورش است.

رئیس اداره پرورش استعدادهای درخشان استان در پایان تاکید کرد: اگر خانواده ای با رضایت شخصی وارد این گونه موسسات شود، شرایط پرداخت هرگونه هزینه و همکاری در آزمون ها، اعزام به خارج و.. را از سوی آموزش و پرورش از دست می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار