کارشناس ارشد علوم تربیتی در گفت و گو با پانا:

دانش آموزان دیرآموز، استثنایی تلقی نمی شوند

ارومیه(پانا) - کارشناس ارشد علوم تربیتی گفت: باید این نگرش در جامعه آموزشی و خانواده ایجاد شود که دیر آموزان متعلق به جامعه عادی هستند واستثنایی تلقی نمی شوند.

کد مطلب: ۸۷۵۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان دیرآموز، استثنایی تلقی نمی شوند

سمیرا ولی پور در گفت و گو با خبرنگار پانا، با اشاره به اینکه دیرآموزی یکی از اختلالات یادگیری در میان دانش آموزان است، اظهار داشت: ویژگی‌های عاطفی کودکان دیر آموز نگرش کودکان دیر آموز، به مدرسه و تحصیل معمولا منفی است.تعداد غیبت های آنان بیشتر است و انگیزه بالایی ندارند و همین امر موجب درماندگی، ناامیدی و پایین آمدن عزت نفس آنها در مدرسه می شود.

وی افزود: تجربه شکست مکرر در کلاس، فقدان هدف برای آینده، نگرش منفی همکلاسان و روش های نادرست آموزش، رشد انگیزه تحصیلی این کودکان را به شدت کاهش می دهد.

کارشناس ارشد علوم تربیتی تصریح کرد: گاهی این دانش آموزان تعارض های اجتماعی خود را به شکل پرخاشگری نشان می دهند چرا که در هنگام مواجهه با بحران های بین فردی و شخصی ساز و کار های ناکارآمدی برای مقابله در پیش می گیرند.

وی نقش معلم و والدین را در آموزش به کودکان دیر آموز بسیار مهم دانست و تاکید کرد: کار با دانش آموزان دیرآموز باید دور از نگرش منفی و تعصب صورت بگیرد و باید این نگرش در جامعه آموزشی و خانواده ایجاد شود که دیر آموزان متعلق به جامعه عادی هستند واستثنایی تلقی نمی شوند.

ولی پور ادامه داد: والدین باید نقش خود را به عنوان معلمان طولانی مدت کودک، بپذیرند و پذیرفتن این نقش مستلزم آن است که بین خانه و مدرسه همکاری و ارتباط بیشتر و فعال تری ایجاد شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار